واکنش سازمان ملل به انفجار مهیب در بیروت

© AFP 2023 / Anwar Amroواکنش سازمان ملل به انفجار مهیب در بیروت
واکنش سازمان ملل به انفجار مهیب در بیروت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نخستین واکنش به انفجار روز سه‌شنبه بیروت ابراز امیدواری کرد به مردم لبنان آسیبی نرسیده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در نشست خبری روزانه در پاسخ به این سوال که آیا در انفجار امروز به دفتر سازمان ملل یا نیروهای آن در لبنان آسیبی رسیده است، افزود: تا هنوز هیچ اطلاعی از انفجار لبنان به دستمان نرسیده است.

وی ادامه داد: هنوز گزارشی از آسیب دیدن نیروهای سازمان ملل متحد در آن کشور به ما نرسیده است اما امیدواریم آنها و مردم لبنان در این حادثه در سلامت باشند.

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اضافه کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که مطمئن شویم امنیت مردم لبنان تامین می‌شود و آسیبی به آنها نرسد.

خبرنگار شبکه العالم در بیروت به نقل از منابع امنیتی گفته است که انفجار امروز در بیروت حاصل اشتعال مواد محترقه در انبار شماره ۱۲ بندر این شهر بوده است.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از محل حادثه، حکایت از آن دارد که انفجار شدید بوده و ستونی از دود به ارتفاع زیاد در آسمان دیده می‌شود.

این انفجار خسارت‌های مادی گسترده‌ای در محل حادثه برجای گذاشت و علاوه بر آن افراد زیادی زخمی شده اند که با امبولانس‌ها به شفاخانه‌ها منتقل شدند.

گفته می‌شود که صدای انفجار فراتر از بیروت در شهر صیدا و منطقه جبل لبنان شنیده شده است. این انفجار بزرگترین انفجار در بیروت از سال ۲۰۰۵ و حادثه ترور رفیق حریری به شمار می‌رود. صدای انفجار تا فاصله ۸ کیلومتری بیروت حدود شهر نبیه شنیده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала