Sina (چین): چهار نوع شیریخ چینی که خارجی ها را حیرت زده می کند

© REUTERS / Ann Wang Sina (چین): چهار نوع شیریخ چینی که خارجی ها را حیرت زده می کند
Sina (چین): چهار نوع شیریخ چینی که خارجی ها را حیرت زده می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تابستان شیریخ (بستنی) به هوسانه دوست داشتنی تبدیل می شود. این به تازه شدن در گرمای شدید کمک می کند. تعداد زیادی انواع شیریخ با طعم های مختلف وجود دارد، اما انواع اساسی آن شیریخ میوه ای و شیر است. بیشتر افراد به انواع میوه ای شیریخ ترجیح می دهند. در چین سری شیریخ با میوه های مختلف که توسط «کارخانه یخ» تولید می شود، محبوبیت دارد.

ولی ترجیحات ذائقه مردم چین و سایر کشورها متفاوت است. از همینرو ممکن برخی از انواع شیریخ چینی برای خارجیان غیرعادی یا حتی نفرت آور معلوم گردد.

پوتین به ریس جمهور خلق چین تامین شیریخ را وعده داد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین به ریس جمهور خلق چین شیریخ روسی وعده داد

"مینی پودینگ"

به گفته خارجی ها، شیریخ Mini-Pudding به هیچ وجه طعم شیر ندارد، اما نظر به غلظت چسبناک است که نسبت این احساس ایجاد می شود که به گلو می چسپد. بعضی افراد حتی می گویند که این شیریخ مانند بزاق طعم دارد. بنابراین، به دلیل طعم عجیب و غریب آن، "مینی پودینگ" مورد پسند خارجی ها قرار نه گرفته است.

شیریخ لوبیا سبز

این شیریخ شما را از گرما به خوبی حفظ می کند. شیرین و کمی چسبنده است، به معنای واقعی کلمه در دهان شما ذوب می شود. البته شیریخ لوبیا با شیریخ معمولی بسیار فرق دارد و خارجی ها نمی توانند طعم آن را درک کنند. شیریخ که از لوبیا قرمز و کنجد سیاه تهیه شده، نیز برای آنها عجیب است.

فروشاتشیریخ برای مردان در مسکو باعث خشم زنان شده است - اسپوتنیک افغانستان
فروشات"شیریخ برای مردان" درمسکو باعث خشم زنان شده است

"زبان سبز"

این منزجر کننده ترین نوع شیریخ برای خارجی ها است. ابتدا رنگ بسیار عجیبی دارد. با کمی ذوب شدن، شیریخ نرم و شفاف می شود و مانند ژیلی روی چوب می لرزد. برعلاوه، زبان شما را رنگ می کند. ولی برای بسیاری از مردم چین متولد دهه 80 و 90، این شرینی زمان کودکی را به یاد می آورد.

"یخ چند ساله"

این شیریخ یکی از محبوب ترین هوسانه در چین است که در جعبه ها خریداری می شود. این شیریخ کاملاً معمولی است، بدون اضافه شدن طعم دهنده ها، کمی شیرین می شود. اما خارجی ها آن را بی نظیر و یا به طور کلی بی مزه می دانند، گویی یک توته معمولی از یخ در دهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала