انفجار المناک بيروت/ طالبان پيام تسليت صادر كرد

© اسپوتنیک - افغانستانملابرادر و شیر عباس استانکزی در کنفرانس مسکو
ملابرادر و شیر عباس استانکزی در کنفرانس مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان با انتشار بیانیه ای انفجار دیروز در بیروت، پایتخت لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با انتشار بیانیه ای انفجار دیروز در بیروت، پایتخت لبنان را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت طالبان دراین رابطه آمده است: با تأسف اطلاع حاصل نمودیم که صد ها تن در پی یک انفجار در کشتی ذخیره مواد کیمیاوی در بیروت کشته و زخمی شده اند.

گروه طالبان با ابراز همدردی با مردم لبنان خود را دراین مصیبت شریک دانسته و آمادگی خود را برای هرگونه مساعدت با مردم و مقامات لبنان ابراز داشته اند.

پیش از این، رئیس جمهور افغانستان نیز به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان با خانواده قربانیان حادثه خونین بیروت ابراز همدردی کرده بود.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «رئیس جمهور غنی با آگاهی از رویداد المناک و خسارات جانی و مالی ناشی از آن در بیروت، شدیدا متاثر شد و ابراز آرزومندی نمود که حکومت و مردم لبنان بتوانند این حالت دشوار و غم انگیز را مدیریت کرده و از آن به گونه موفقانه عبور کنند.»

گفتنی است که عصر روز گذشته (4آگست)  انفجار مهیبی در بندر بیروت و در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان رخ داد. دولت لبنان رسماً تأکید کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از انفجار ذخیره چند تنی ماده نیترات در یکی از مخزن‌های این بندر بوده که چند سال قبل، از یکی از کشتی‌ها مصادره شده است. 

این انفجار تا کنون نزدیک بیش از 100 کشته و 4 هزار زخمی برجای گذاشته و خسارات مالی بسیار زیادی به این شهر وارد کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала