واکنش مقامات لبنانی به شایعات دست‌داشتن اسرائيل در انفجار بیروت

© REUTERS / Issam Abdallahواکنش مقامات لبنانی به شایعات دست‌داشتن اسرائيل در انفجار بیروت
واکنش مقامات لبنانی به شایعات دست‌داشتن اسرائيل در انفجار بیروت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات لبنانی، شایعات مبنی بر اینکه گویا اسرائيل در انفجار دیروز در بیروت دست داشته است را جدا رد نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی "لبنان ۲۴"، محمد فهمی، وزیر داخله لبنان نسخه دست‌داشتن احتمالی دولت یهودی به فاجعه دیروز در پایتخت لبنان را رد کرده است.

وزیر داخله لبنان با ابراز نظر درمورد اینکه مردم پیش از وقوع انفجار طیاره‌های اسرائيلی را دیده اند، گفت: "می‌دانید، چیزی به نام اخبار جعلی وجود دارد".

براساس اطلاعات شبکه تلویزیونی "ال بی سی انترنشنل"، فرماندهی ارتش لبنان نیز چنین شایعات را رد کرده اند. در خبرنامه این فرماندهی آمده است: "این شایعات دروغین است، باید منتظر نتایج رسمی تحقیقات باشیم".

گفتنی است که عصر روز گذشته (۴ اگست)  انفجار مهیبی در بندر بیروت و در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان رخ داد. دولت لبنان رسماً تأکید کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از انفجار ذخیره چند تنی ماده نیترات در یکی از مخزن‌های این بندر بوده که چند سال قبل، از یکی از کشتی‌ها مصادره شده است. 

این انفجار تا کنون نزدیک بیش از ۱۰۰ کشته و ۴ هزار زخمی برجای گذاشته و خسارات مالی بسیار زیادی به این شهر وارد کرده است. شورای عالی دفاع لبنان در جلسه فوق ‌العاده ‌ای که بامداد چهارشنبه برگزار کرد، تصمیماتی از جمله اعلام سه روز عزای عمومی و رخصتی عمومی در لبنان اتخاذ کرد.

در جلسه شورای عالی دفاع لبنان همچنین تصمیم گرفته شد که نیروهای ارتش، مسئولیت امنیت بیروت را برعهده بگیرند و نیز حالت فوق‌‌العاده تا دو هفته در بیروت ادامه یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала