گفتگوهای صلح اشرف غنی با رهبران 7 کشور جهان

© @ARG1880 -FBرایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی
رایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور کشور با سران 7 کشور منطقه در خصوص روند استقرار صلح در افغانستان گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور در راستای تلاش‌های خود برای تقویت اراده منطقه‌ای برای استقرار صلح در افغانستان ، طی گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با سران 7 کشوردر این خصوص رایزنی کرد.

صدیق صدیق، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته (13اسد)  در رابطه با این گفت‌وگوهای تلفنی، گفت: «اشرف غنی با روسای‌جمهور ایران، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و نخست‌وزیران هند و پاکستان در خصوص گسترش روابط، تقویت اجماع منطقه‌ای برای صلح، حمایت سایر کشورها از روند صلح، همکاری‌های منطقه‌ای دوجانبه و چند جانبه اقتصادی رایزنی کرد.»

دیدار مشورتی اشرف غنی با رئیس و هیات اداری مجلس نمایندگان  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار مشورتی اشرف غنی با رئیس و هیات اداری مجلس نمایندگان 

افغانستان نقش کشورهای همسایه در خصوص استقرار صلح در این کشور را مهم ارزیابی می‌کند.

براساس توافق ایجاد شده بین طالبان و آمریکا، آغاز مذاکرات سیاسی منوط به موفقیت‌آمیز بودن تبادل زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان ذکر شده است. دولت افغانستان متعد شده که چندین هزار زندانی طالبان را آزاد کند.

طالبان هم در عوض قول داده تا در پی این اقدام، با دولت افغانستان بر سر میز مذاکره بنشید تا مقدمات ایجاد صلح در این کشور مهیا شود. طالبان همچنین متعهد شده که هرگونه ارتباط با گروهای تروریستی همچون داعش و القاعده را قطع کند. از سوی دیگر براساس توافق‌ها، نظامیان آمریکایی در افغانستان کاهش خواهند یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала