استقبال مسکو از پلان امریکا برای کاهش نظامیان به ۴ هزار نفر در افغانستان

© REUTERS / Omar Sobhaniاستقبال مسکو از پلان امریکا برای کاهش نظامیان در افغانستان
استقبال مسکو از پلان امریکا برای کاهش نظامیان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو از پلان‌های امریکا برای کاهش نظامیان امریکایی در افغانستان الی ۴ هزار نفر، استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی زایتسف، معاون اداره اطلاعات وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه، ۶ اگست) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما از قصد واشنگتن برای ادامه کاهش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان و رساندن آن به ۴ – ۵ هزار نفر تا ماه نومبر سال جاری، استقبال می‌کنیم".

ترامپ: به توافق‌کوتاه مدت در مورد «باز شدن دولت» رسیدیم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: فقط 4 هزار نیروی آمریکایی در افغانستان باقی می‌ماند

قبل از این دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا گفته بود که در آینده نزدیک شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به ۴ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

معاون اداره اطلاعات وزارت خارجه روسیه افزود: "اظهارات رئيس جمهور ترامپ را تایید تعهد وی به وعده انتخاباتی اش مبنی بر اخراج نیروهای امریکایی از افغانستان و عزم قوی کاخ سفید برای اجرای مسوولیت‌هایش براساس تواقفنامه صلح با جنبش طالبان، می‌پنداریم".

وی خاطر نشان ساخت که روسیه مطمئن است که اجرای کامل توافقنامه میان امریکا و طالبان، و همچنان آغاز مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی راه را برای تامین صلح و ثبات پایه دار در افغانستان هموار می‌کند.

در ماه فبروری سال جاری، هیئت امریکایی و نمایندگان گروه طالبان در قطر، طی مراسم ویژه برای نخستین بار در طول ۱۸ سال جنگ، توافقنامه صلح به امضا رساندند. براساس این توافق، نیروهای خارجی باید در ظرف ۱۴ ماه از افغانستان بیرون شوند و همچنان مذاکرات بین‌الافغانی پس از ختم تبادله زندانیان میان حکومت افغانستان و گروه طالبان، آغاز شود.

پیش از این مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که امریکا قصد دارد تا ماه می سال ۲۰۲۱ تمام نیروهایش را از افغانستان اخراج کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала