Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازگشت لیگ قهرمانان اروپا پس از 149 روز

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر لیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از آخرین روزی كه لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد نزدیك به پنج ماه می‌گذرد.

به گزارش اسپوتنیک، چهارشنبه 11 مارچ بود كه در دو بازی از مرحله یك‌هشتم نهایی، لیورپول و پاری‌سن‌‌جرمناز تیم‌های اتلتیكو مادرید و دورتموند پذیرایی كردند. لیورپول به عنوان قهرمان فصل گذشته فوتبال اروپا در خانه‌اش حذف شد و در دیگر بازی هم پاری‌سن‌ژرمن به مرحله بعد صعود كرد.

پس از از آن بازی بود كه لیگ قهرمانان به‌دلیل شیوع كرونا تعطیل شد و حالا بعد از 149 روز قرار است جمعه و شنبه‌شب برگزار شود. در روزهایی كه لیگ‌های داخلی اروپایی تمام شده، از سرگیری UCL می‌تواند بار دیگر شور و هیجان را برای فوتبال‌دوستان به‌وجود بیاورد.

رئال مادرید  - منچسترسیتی

شاگردان زیدان بازی رفت را در سانتیاگو برنابئو با نتیجه 2 بر یك شكست خوردند و حالا برای صعود به پیروزی بیش از یك گل نیاز دارند. در كنار این كار سخت، آنها باید با نبود سرخیو راموس و فرلاند مندی هم كنار بیایند. در آن طرف‌، پپ گواردیولا به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد ناكامی‌اش در لیگ برتر، در لیگ قهرمانان هم ادامه داشته باشد. این ششمین بازی این دو تیم در رقابت‌های اروپایی به‌حساب می‌آید كه از پنج بازی قبلی، سهم سیتیزن‌ها یك برد و سهم رئالی‌ها دو پیروزی بوده است. این هجدهمین تقابل پپ مقابل رئالی‌هاست كه تاكنون 10 پیروزی و 4 شكست را تجربه كرده است.

یوونتوس -  لیون

یوونتوس باید به مصاف لیون برود كه بازی رفت‌شان در فرانسه با پیروزی یك بر صفر لیون تمام شد. یووه گرچه امسال باز هم قهرمان ایتالیا شد، اما فصل پر‌فراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشت. با این حال، رونالدو و هم‌بازی‌هایش اصلا دوست ندارند به همین زودی با لیگ قهرمانان وداع كنند. مزیت یووه نسبت به تیم فرانسوی این است كه طی دو ماه گذشته بیش از 10بازی در سری‌آ انجام داده و كم و بیش در حال و هوای مسابقه است اما با تعطیل شدن لوشامپیونه، تنها بازی لیون در چهار ماه گذشته بازی فینال جام اتحادیه با پاری‌سن‌جرمن  بود.

برندگان دو بازی جمعه‌شب هفته بعد باید در مرحله بعد به مصاف هم بروند.

بایرن - چلسی

بایرنی‌ها این روزها یكی از آماده‌ترین تیم‌های اروپا هستند. پس از قهرمانی نسبتا راحت این تیم در بوندس‌لیگا، هانسی فلیک، سرمربی این تیم می‌خواهد به مدیران باشگا ثابت كند انتخاب او به عنوان سرمربی باواریایی‌ها اصلا اشتباه نبوده است. آنها برای رفتن به مرحله بعد هم كار چندان سختی پیش‌رو ندارند. بازی رفت در خانه چلسی را با نتیجه 3 بر صفر به نفع خودشان تمام كردند و با پیروزی راحت به مرحله بعد می‌روند. در مقابل چلسی این روزها اوضاع و احوال مساعدی ندارد و آخرین بازی‌اش در فوتبال انگلیس را مقابل آرسنال در فینال جام حذفی واگذار كرد.

بارسلونا – ناپولی

بارسا كه با كیكه ستین در لالیگا به جایی نرسید باید به مصاف ناپولی برود كه بازی رفت این دو تیم در ناپل با پیروزی یك بر صفر كاتالان‌ها تمام شد. شاید بارسا بتواند از این مرحله به سلامت عبور كند، اما طرفدارانش چندان امیدی به موفقیت این تیم در این فصل از اروپا ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала