ظاهر شدن پرچم لبنان بر روی ساختمان شهرداری شهر اسرائيلی + عکس

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر ظاهر شدن پرچم لبنان بر روی ساختمان شهرداری شهر اسرائيلی + عکس
ظاهر شدن پرچم لبنان بر روی ساختمان شهرداری شهر اسرائيلی + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساختمان شهرداری شهر تلآویو اسرائيل به رسم همبستگی با مردم لبنان پس از انفجار بندر بیروت، به رنگ پرچم این کشور مزین شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اسرائيلی Haaretz، رون هولدای، شهردار شهر تل‌آویو گفته است: "انسانیت از هر نوع درگیری پیش است، پس از فاجعه وحشتناکی که مردم لبنان پشت سر گذاشتند، ما با تمام قلب ما با آنها هستیم".

این تصمیم واکنش‌های مختلفی را در جامعه یهودی داشته است.

رافی پیریتز، وزیر امور یورشلیم گفته است که "برافراشتن پرچم کشور دشمن در مرکز تل‌آویو از نگاه اخلاقی سوال برانگیز است".

همچنان یایر نتانیاهو، پسر نخست‌وزیر اسرائيل این اقدام را یک جرم جنایی نامیده است.

قبل از این گزارش شده بود که ارتش اسرائيل تصمیم گرفته است تا جنگ با لبنان را پس از انفجار در بیروت، توقف دهد. رئيس جمهور اسرائيل نیز به مردم لبنان ابراز تسلیت کرد.

گفتنی است که عصر روز گذشته (۴ اگست)  انفجار مهیبی در بندر بیروت و در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان رخ داد. دولت لبنان رسماً تأکید کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از انفجار ذخیره چند تنی ماده نیترات در یکی از مخزن‌های این بندر بوده که چند سال قبل، از یکی از کشتی‌ها مصادره شده است. 

این انفجار تا کنون دست کم ۱۳۷ کشته و بیش از ۵ هزار زخمی برجای گذاشته و خسارات مالی بسیار زیادی به این شهر وارد کرده است. شورای عالی دفاع لبنان در جلسه فوق ‌العاده ‌ای که بامداد چهارشنبه برگزار کرد، تصمیماتی از جمله اعلام سه روز عزای عمومی و رخصتی عمومی در لبنان اتخاذ کرد.

در جلسه شورای عالی دفاع لبنان همچنین تصمیم گرفته شد که نیروهای ارتش، مسئولیت امنیت بیروت را برعهده بگیرند و نیز حالت فوق‌‌العاده تا دو هفته در بیروت ادامه یابد.

لبنان و اسرائيل تقریبا در وضعیت جنگ قرار دارند، اما پس از رویارویی مسلحانه در سال ۲۰۰۶، درگیری گسترده بین دو کشور صورت نگرفته است.

در نتیجه رویارویی سال ۲۰۰۶، اسرائيل بر دو مکان ملکی لبنان – نیروگاه برق و میدان هوایی بیروت، حملات هوایی انجام داد. در نتیجه این حملات بیش از ۱۲۰۰ لبنانی که اکثریت شان افراد ملکی بودند، کشته شدند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала