پیشنهاد تازه جان بولتون: عراق باید تجزیه شود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد تازه جان بولتون: عراق باید تجزیه شود
پیشنهاد تازه جان بولتون: عراق باید تجزیه شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با حمایت علنی از تجزیه عراق، آن را سودمند دانست، و از کردها خواست تا برای مرحله پس از انتخابات امریکا ریاست جمهوری امریکا آماده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه العالم، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در یک گفتگو با شبکه رووداو کردستان عراق در مورد سیاست امریکا در قبال کردها، گفت، که رفتار دولت های مختلف امریکا تفاوتی با سیاست کشورهای اروپایی نداشته است، همچنان غیر فعالانه نبوده است.

پمپئو و بولتون - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو جان بولتون را دروغگو و خائن خواند

او افزود: "کردها بارها برای تشکیل کشورشان تلاش کرده و هربار نیز به عقب بازگشته‌اند. اکنون قانع شده‌ام که تجزیه عراق مفید است. آمریکا حداقل باید کشور کردی در کردستان عراق را به رسمیت بشناسد. اما مسأله دشوارتر به کردهای دیگر کشورهای منطقه مربوط می‌شود و به نظر من آمریکا باید با این مسأله به صورت استراتژیک برخورد کند؛ چرا که ممکن است نتیجه آن بسیار مهم و مثبت باشد".

او با انتقاد از عدم حمایت دولت ترامپ از جدا شدن منطقه کردستان از یک عراق گفت، اشخاصی در وزارت خارجه در آن زمان به تجزیه عراق باور نداشته اند، همچنان نمی خواستند این حقیقت را اقرار کنند که عراق در عمل تجزیه شده به حساب می‌آید.

بولتون اظهار داشت: "هنوز برخی امیدوار هستند که عراق تجزیه نشود. اما دیگر حکومتی که پس از جنگ جهانی دوم در عراق شکل گرفت و با سقوط صدام خاتمه یافت در عراق تشکیل نخواهد شد و تضمینی برای این مسأله نیست".

همچنان او تاکید که کردهای سوریه نیوز باید تلاش های دیپلماتیک و سیاسی خود انجام دهند که خود را برای انتخابات ریاست امریکا آماده کنند.

همچنان در صورت پیروز جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، نیروهای ائتلاف امریکا بار دیگر به شمال شرق عراق سوریه با خواهند گشت. تاکید کرد، که هیچ تضمینی نمی دهد که ترامپ در انتخابات شکست بخورد، ولی شناس برد اش بسیار کم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала