انتقادها از بررسی نشدن پرونده پسر و نگهبانان الماس زاهد از سوی لوی سارنوالی

© Photo / AGOچرا پرونده پسر و نگهبانان الماس زاهد از سوی لوی سارنوالی بررسی نمی‌شود؟
چرا پرونده پسر و نگهبانان الماس زاهد از سوی لوی سارنوالی بررسی نمی‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نه ماه پس از متهم شدن پسر و نگهبانان محمد الماس زاهد، مشاور ارشد رئیس جمهور غنی، به کشتن یک کارمند امنیت ملی، لوی سارنوالی می گوید که تاکنون هیچ پرونده به آنان نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از اعضای مجلس با انتقاد از وزارت داخله می گوید که این وزارت توان اجرای قانون بر چهره‌های حکومتی و زورمندان را ندارند.

این نمایندگان می گوید که تطبیق نشدن یکسان قانون در کشور منجر به افزایش بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکردهای حکومت خواهد شد.

متهم شدن پسر الماس زاهد به قتل  یک جوان در کابل - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن پسر الماس زاهد به قتل یک جوان در کابل

خالد اسد، یکی از این نماینده‌گان گفت: "این‌ها کسانی استند که خودسر استند. در افغانستان در تمام شهرهایش این‌گونه رویدادها رخ می‌دهند و تطبیق قانون کار سخت است".

عبدالستار حسینی، عضو دیگر مجلس نیز افزود: "کسانی‌ هستند و زورمندانی هستند که مافوق‌تر از قانون استند و این، جای تأسف و تأثر است".

خالد کارمند امنیت ملی در ماه عقرب سال گذشته پس از مشاجره لفظی با فرین، پسر الماس زاهد و نگهبانانش با شلیک گلوله کشته شد.

روح‌الله سخی‌داد، حقوق‌دان در این باره گفت: "زمانی‌که عدالت اجتماعی به وجه احسن در جامعه تأمین نشود، تأثیرات منفی را در انظار عامه می‌تواند بوجود بیاورد".

این در حالی‌ست که یک روز پس از قتل، الماس زاهد تاکید که ین قتل از سوی یک نگهبان او صورت گرفته‌است و به‌زودی متهم را بازداشت و به پولیس تسلیم خواهد کرد.

حالا نه آقای زاهد و نه وزارت امور داخله در این باره حاضر به پاسخ‌گویی استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала