واکنش وزارت مخابرات به اخبار درمورد توقف فعالیت "ام تی ان" در افغانستان

© Photo / MCIT وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس افغانستان پس از نشر اخباری مبنی بر توقف فعالیت شرکت مخابراتی "ام تی ان" در افغانستان، اعلامیه‌یی نشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه وزارت مخابرات افغانستان آمده است: شماری از رسانه ها و خبرگزاری ها  با استناد به رسانه های خارجی، امروز(پنج شنبه، 16 اسد) اخبار و گزارش هایی مبنی بر توقف فعالیت شرکت مخابراتی ام تی ان در افغانستان را نشر کرده اند. خبری که واکنش تعدادی از مردم به خصوص مشترکین این شرکت در افغانستان را به همراه داشته است.
وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس اما براساس معلومات و ارتباط کاری که با شرکت های مخابراتی از جمله شرکت "ام تی ان" دارد، نشر این اخبار مبنی بر توقف فعالیت این شرکت در افغانستان را نادرست و بی اساس میخواند.

ام تی ان MTN - اسپوتنیک افغانستان
فعالیت شرکت مخابراتی "ام تی ان" در افغانستان متوقف می‌شود

در ادامه اعلامیه آمده است: باید تصریح کرد که تصمیم اخیر این شرکت با اهداف تجارتی و بر اساس استراتیژی و پالیسی های مربوط است که اصولا هر نهاد و سازمان تجارتی و حتا غیر تجارتی برای خود دارد.
شرکت ام تی ان با توجه به حجم سرمایه گزاری، تعداد مشترکین و مارکیتی که در افغانستان دارد، صرفا تصمیم گرفته تا در صورت یافتن شرکت و معامله مناسب، سهام خود در افغانستان را بفروشد و تمرکز خود را روی کشورهای آفریقایی بیشتر کند.
این شرکت بر اساس تعهداتی که با حکومت، مشترکین و نهادهای سکتوری دارد، متعهد است تا فعالیت و عرضه خدمات خود را مثل سابق در کشور ادامه دهد.
موضوع توقف فعالیت و یا فروش سهام این شرکت در کشورهای آسیای میانه چنانکه در گزارش رسانه ها آمده نیز با اهداف تجارتی و بر اساس استراتیژی و پالیسی این شرکت است و هیچ ربطی به حکومت و یا وضعیت افغانستان ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала