اوضاع شهر دیر الزور سوریه وخيم و در حال بدتر شدن است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اوضاع شهر دیر الزور سوریه وخيم و در حال بدتر شدن است
اوضاع شهر دیر الزور سوریه  وخيم و در حال بدتر شدن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز آشتی روسیه در امور سوریه از وخیم شدن اوضاع در مناطقی از ولایت دیر الزور خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شچربیتسکی، رئیس مرکز آشتی روسیه در امور سوریه، می گوید که اوضاع در مناطقی از ولایت دیر الزور که زیر کنترل دولت سوریه نیست، وخیم تر شده است.

حمله راکتی به پایگاه نظامیان امریکا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی به پایگاه نظامیان امریکا در سوریه

آقای شچربیتسکی افزود: "مناطقی از ولایت دیر الزور که تحت کنترل دولت سوریه قرار نگرفته است، اوضاع وخیم تر می‌شود.  تعدادی از نقاط مسکونی در ساحل شرقی رود فرات تحت کنترل شبه نظامیان قبیله ای عرب قرار دارند که مخالف تشکیلات مسلحانه تحت حمایت آمریکا و نهادهای دولتی هستند".

شچربیتسکی می افزاید که فرماندهی گروه روسیه در سوریه این حق را دارد که به حملات شبه نظامیان که ارتش فدراسیون روسیه، سوریه و غیر نظامیان را تهدید می‌کنند، پاسخ دهد.

به گفته وی، شبه‌نظامیان سازمان های تروریستی به آتشباری مواضع نیروهای دولتی سوریه دست می زنند و تلاش می‌کنند با کمک پهپادها و سیستم‌های آتشباری با دامنه گسترده به پایگاه هوایی روسیه در «حمیمیم» حمله کنند.

او می افزاید: " براساس توافق‌نامه های امضا شده، ما این حق تلافی جویی در برابر شبه نظامیان، گروه های تروریستی که زندگی نظامیان روسیه، سوریه و غیر نظامیان تهدید می کند، داریم".

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 جنوری 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала