برنج زیاد باعث مرگ قبل از وقت می گردد

© Sputnik / Zuhal Sarhadغذا پلو
غذا پلو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بریتانیایی شرح دادن که چگونه مصرف زیاد برنج می‌تواند باعث امراض مرگبار گردد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بریتانیایی مصرف برنج را با افزایش خطر ابتلا به امراض قلبی عروقی مرتبط می‌دانند. این مطالعه مربوطه در مجله Science of the Total Environment منتشر شده است.

هشدار: خوردن بیش از حد برنج خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
هشدار: خوردن بیش از حد برنج خطرناک است

برنج می تواند سموم و آرسنیک را به خود جذب  کند، که سپس وارد بدن انسان می شوند. آرسنیک برای قلب و عروق خونی خطرناک خوانده شده است و به گفته کارشناسان، استفاده طولانی مدت از این عنصر، حتی به مقدار کم، هر ساله با هزاران مرگ زودرس همراه است. این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه های منچستر و سالفورد (بریتانیا) تهیه شده است.

مشخص شده که 25 % از مصرف کنندگان برنج در بریتانیا و ولز با مشکلات صحی در معرض خطر بیشتری از مرگ در اثر امراض قلبی عروقی قرار دارند. پروفسور دیوید پولیا گفت: "خطر شبیه سازی شده افزایش سلامت از خوردن برنج حدود شش درصد است."

برای کاهش خطر ابتلا به مرض، متخصصین به دوستداران برنج توصیه کردند که رژیم غذایی خود را با سایر غلات متنوع کنند. دانشمندان همچنین توصیه كردند كه مصرف این محصول محبوب را محدود کنید یا انواع مختلف برنج را انتخاب کنید- مثلاً باسماتی یا برنج سفید پاک شده. به گفته کارشناسان، بیش از سه میلیارد نفر در جهان برنج را به عنوان غذای اصلی خود مصرف می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала