حزب جمعیت اسلامی: برگزاري نمايشي به نام جرگه مشورتي كه از لحاظ قوانین نافذه کشور اعتبار حقوقی ندارد

© Photo / Jamiat-e-Islami Afghanistanحزب جمعیت اسلامی: برگزاري نمايشي به نام جرگه مشورتي كه از لحاظ قوانین نافذه کشور اعتبار حقوقی ندارد
حزب جمعیت اسلامی: برگزاري نمايشي به نام جرگه مشورتي كه از لحاظ قوانین نافذه کشور اعتبار حقوقی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی با نشر یک اعلامیه گفته است که و در موجوديت نهاد هاي قانون مند مردمي مانند شوراي ملي، احزاب سياسي و نهاد هاي مدني نیز ماهیت نمایندگی مردمی ندارد، چيزي جز اتلاف وقت و خاك زدن به چشم مردم نيست.

به گزارش اسپوتنیک، حزب جمعیت اسلامی با نشر یک اعلامیه در صفحه توییرش نگاشته است که فراخوان ناگهاني و فوري براي برگزاري نمايشي به نام جرگه مشورتي كه از لحاظ قوانین نافذه کشور اعتبار حقوقی ندارد و در موجوديت نهاد هاي قانون مند مردمي مانند شوراي ملي، احزاب سياسي و نهاد هاي مدني نیز ماهیت نمایندگی مردمی ندارد، چيزي جز اتلاف وقت و خاك زدن به چشم مردم نيست.

جمعیت اسلامی تاکید دارد که این حزب با درك ضرورت صلح به مردم كشور  همواره از هر تلاش صادقانه براي رسيدن افغانستان به صلح پايدار استقبال كرده است، اما متأسفانه برگزاري چنين نمايش هاي ساختگي، نشان ميدهد كه اراده صادقانه ای براي تامين صلح عادلانه و پایدار وجود ندارد.

حزب جمعیت اسلامی از تمام جریان ها و جهت های مختلف می خواهد که نگذارند جمعی زیر نام برنامه صلح از سرمایه و بودجه ملی در راستای اهداف شخصی استفاده سیاسی کنند.

پیش از این، ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که لویه جرگۀ مشورتی به منظور رایزنی در مورد چگونگی روند گفتگوهای صلح و روشن‌شدن سرنوشت 400 زندانی طالبان در (17اسد) برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала