فاجعه که بدتر از ویروس کرونا بشریت را تهدید می کند

© AP Photo / Nati Harnikبیل گیتس
بیل گیتس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیل گیتس "فاجعه خطرناکتر از ویروس کرونا" را به جهانیان پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت تاجر مشهور جهانی عواقب آلوده شدن اتمسفر را بدتر از پاندمی ویروس کرونا  ارزیابی کرد.

این تاجر مشهور جهانی در وبلاگ خود فاجعه آب و هوایی در دهه های آینده را پیش بینی کرده است.

هشدار شورای اروپا از تهدید جدید برای بشریت پس از بحران کرونا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار شورای اروپا از تهدید جدید برای بشریت پس از بحران کرونا

وی معتقد است که در چند دهه آینده، کره زمین با بحران جهانی محیط زیست روبرو می شود. گیتس معتقد است كه بشریت باید انتظار افزایش مرگ و مشکلات اقتصادی را داشته باشد: "هرچند مرض همه گیر خطرناک باشد، اما تغییر اوضاع می تواند بدتر از آن باشد." وی برای جلوگیری از فاجعه پیشنهاد می کند که انتشار گازها را تا حد اعظم کاهش یابد.

گیتس با تشریح خطر بروز بحران جدید گفت: در صورت بدتر شدن وضع محیط زیست، مرگ انسان و مشکلات اقتصادی بشریت را طولانی تر از همه گیری COVID-19 خواهد کرد. به گفته وی ، بیش از 40 سال، مرگ و میر ناشی از افزایش دما در این سیاره با مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا - در حدود 14 مرگ در هر 100 هزار نفر مقایسه می شود. گیتس معتقد است كه اگر اوضاع بدتر شود، تا پایان قرن، مرگ و میر ناشی از عوامل اقلیمی به 73 مرگ در 100 هزار نفر افزایش می یابد. وی گفت: "تا سال 2100 ، اثرات تغییرات آب و هوا می تواند پنج برابر بیشتر از ویروس کرونا  باشد."

قطب جنوب - اسپوتنیک افغانستان
بلند رفتن حرارت در قطب جنوب بشریت را تهدید می کند

به گفته گیتس، بشریت باید دروس COVID-19 را بیاموزد و برای مقابله با تغییرات آب و هوایی جهانی آماده باشد. گیتس چندین مرحله را برای جلوگیری از فاجعه پیشنهاد کرد. به طور خاص، بیل گیتس معتقد است که از طریق علم و نوآوری می توانیم کنترل گازها را کنترل نمایم. او همچنین معتقد است که باید در کشورهای رو به انکشاف نیز راه حل های برای بروز مشکلات زیست محیطی طرح ریزی گردد.

میلیاردر با اشاره به مدت زمان محدودی که بشریت برای حل مسئله باقی مانده دارد، گفت: دهه ها طول خواهد کشید تا همه تحولات لازم در زمینه انرژی پاک ایجاد و عملی شود. گیتس برخلاف واکسین ویروس کرونا "سال آینده خواهیم داشت" گفت ، هیچ راه حل دو ساله برای تغییرات آب و هوا وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала