Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هیجان در اتحاد؛ کهکشانی‌ها به دنبال انتقام و مسافرت به لیسبون

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه اتحاد
ورزشگاه اتحاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئال مادرید امشب در ورزشگاه اتحاد و در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به مصاف منچسترسیتی می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک، دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب (جمعه) آغاز می‌شود و منچستر سیتی در اتحاد از رئال مادرید پذیرایی می‌کند.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رئال 1 – سیتی 2؛ تنها دی‌بروینه برای بردن رئال کافی بود

دو تیم انگیزه‌های فراوانی برای کسب پیروزی دارند و بدون شک شانس آبی‌های شهر منچستر به دلیل پیروزی 1-2 در دیدار رفت، بالا است.

رئال مادرید هم از رقیب چیزی کم ندارد و پس از بحران کرونا با 10 پیروزی پیهم موفق به قهرمانی در رقابت‌های لالیگا شده است و این انگیزه آن‌ها را برای پیروزی و صعود در این دیدار چند برابر کرده است.

زین‌الدین زیدان که سه بار برنده لیگ قهرمانان اروپا شده است، تخصص فوق‌العاده در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دارد و تمام تلاشش را خواهد کرد تا پپ گواردیولا را در اتحاد شکست دهد.

سرمربی سیتی نیز به دنبال انتقام از رئال و قهرمانی است. او هنر شکست دادن رئال را به خوبی بلد است و این را هم در دیدار رفت و هم زمانی که سرمربی بارسلونا بود نشان داده است. این سرمربی اسپانیایی با توجه به پیروزی بیرون از خانه، شانه‌هایش امشب نسبت به زیدان سبک است و می‌تواند با تفکرات خود کهکشانی‌ها را از صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا باز دارد.

نبود راموس نقطه ضعف بزرگ مادریدی‌ها

بزرگ‌ترین نقطه ضعف رئال مادرید بدون شک نبود راموس است که به این تیم می‌تواند ضربه بزند. این مدافع اسپانیایی که رهبر رئال مادرید محسوب می‌شود، ستون خط دفاعی کهکشانی‌ها است که به دلیل اخراج در دیدار رفت، این دیدار را از دست داده است.

رئال در نبود راموس از 6 دیدار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، 5 پیروزی و 1 تساوی کسب کرده و این نشان می‌دهد که این تیم در نبود او بسیار شکننده بوده است.

نقطه قوت زیدان و تیمش

بدون شک حضور تیبو کورتوا در درون دروازه رئال مادرید، بزرگترین نقطه قوت این تیم محسوب می‌شود و سیوهای حیاتی او می‌توان امشب رئال را در لیگ قهرمانان اروپا نگهدارد.

اتحاد تیمی، قدرت حفظ توپ در میانه زمین و انسجام در خط حمله نیز از دیگر نقاط قوت رئال مادرید در دیدار امشب است که آن‌ها را می‌تواند به لیسبون برساند.

شکننده‌گی خط دفاع و غیبت آگوئرو، نقطه ضعف سیتی در برابر شاگردان زیدان

بدون شک آگوئرو یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان سیتی محسوب می‌شود که توانایی و تجربه زیادی در بازی‌ها بزرگ از خود به نمایش گذاشته است و اگر در این بازی حضور می‌داشت، خط دفاعی نچندان مستحکم رئال را در نبود راموس بسیار اذیت می‌کرد و ممکن گولزنی هم می‌کرد.

در نبود این بازیکن آرجانتینی و با تجربه، این احتمال وجود دارد که ژسوس مهاجم برازیلی ستیزن‌ها به میدان برود. این بازیکن با آن‌که تجربه زیادی ندارد اما با تکنیک ناب برازیلی خود می‌تواند کار حریف را یکسره کند، کاری که در دیدار برگشت انجام داد و سبب اخراج راموس شد.

ستیزن‌ها همچنان در خط دفاع مشکلاتی زیادی دارند و در این فصل شکننده ظاهر شده اند. این موضوع دلیل واضح بر اختلاف فاحش شان با لیورپول در صدر جدول بود و ضربۀ سنگینی به این تیم زد.

نقطه قوت شاگردان پپ در برابر زیدان و شاگردانش

پیروزی در دیدار رفت آن‌هم در خانه حریف بزرگ‌ترین نقطه قوت ستیزن‌ها محسوب می‌شود زیرا در جریان 90 دقیقه فشار کمتری نسبت به حریف متحمل خواهند شد.

از سویی هم در چنین حالاتی این تیم می‌تواند در ضد حملات کار رئال را تمام کند و دو هافبک این تیم (دی‌بروینه و برناردو سیلوا) در دیدارهای گذشته نشان داده اند که در رساندن توپ از خط دفاع به خط حمله چقدر سریع و خوب بوده اند.

میزبانی در ورزشگاه اتحاد

باوجود آن‌که این دیدار در ورزشگاه خالی از هوادار برگزار می‌شود و این می‌تواند تأثیر میزبانی را کمتر کند، اما ستیزن‌ها باز هم می‌تواند از این مزیت سود ببرند و از لحاظ روانی با آرامش خاطر به بازی بپردازند.

فلیکس بریش داور آلمانی و دومین داور سال بوندسلیگا، قضاوت این دیدار بسیار مهم را برعهده خواهد داشت.

بریش برای سیتی هم 4 بار قضاوت کرده است و این تیم با داوری او تنها یک بار پیروز شده و سه بار هم شکست خورده است. به عبارتی بریش برای سیتیزن ها داور بدیمنی محسوب می شود.

بریش 45 ساله که یک وکیل است، از سال 2007 داور بین المللی یوفاست و قضاوت فینال سال 2017 لیگ قهرمانان بین رئال و یوونتوس را نیز برعهده داشت که با برتری 4-1 کهکشانی ها به اتمام رسید.

با این حال این دیدار می‌تواند دیداری هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به فوتبال که پس از 5 ماه دوباره شاهد رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هستند، باشد.

این دیدار ساعت 23:30 شب به وقت افغانستان در ورزشگاه اتحاد برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала