کشف ژن ناشناس در وجود انسان

© Fotolia / DigitalGeneticsکشف ژن ناشناس در وجود انسان
کشف ژن ناشناس در وجود انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان ژن اجداد نامعلوم را در DNA انسان کشف نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان مقایسه ژنوم انسانهای مدرن با ژنوم دنیسوها و نئاندرتال ها، DNA اجداد ناشناس را در دنیسووانان كشف كردند كه یك درصد از ژنوم آنها را تشکیل می دهد. نویسندگان این اثر جدید، ادعا دارند كه برخی از این ژن های باستانی به DNA انسان پیوسته است.

سلول های سرطانی - اسپوتنیک افغانستان
محققان چینی در حال آماده سازی آزمایش تست ژن توسط تکنالوژی ویرایش در انسان هستند

علیرغم شباهت ظاهری، هر سه نوع آنها نخست به صورت پراگنده رشد نموده اند و بعد از یک مدت زمانی در قلمرو "خود" از هم جدا شدند. مدت ها دانشمندان معتقد بودند كه دنیسوها و نئاندرتال های انسان معاصر با هیچ چیز پیوند نمی شود، اما نمایندگان مختلف بشر بارها و بارها در بین خود تبادله کرده اند که خود یک پروسه "همگرایی" است.

محققین در دهه پیش DNA بسیاری از انسانهای معاصر (به استثنای مردم افریقا)، را از طریق دنیسوها و نئاندرتال ها کشف کردند.

دانشمندان برای تحقیقات جدید الگوریتم تحلیل ژنوم خاص را ایجاد کردند که با استفاده از آن، توانستند سایر بخشهای DNA را مطالعه کنند که از انوع دیگری بوجود آمده اند. این برنامه ژن "باستان" حتی در مواردی که تعداد آنها حداقل بود، هزاران سال پیش فعالیت خود را آغاز کردند و با یک منبع ناشناخته وصل شدند.

امراض مرگبار حیوانات به انسان سرایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
امراض مرگبار حیوانات به انسان سرایت می کند

بنابر این متخصصین ایالات متحده دریافتند که در حدود 3% از ژنوم نئاندرتال ها در حدود 300000 سال قبل با گروپ دیگر از انسانهای باستانی وصل شدند. متخصصین مشخص کردند که 1% از ژنوم Denisovans از جمله ژنوم ناشناخته و دور افتاده است. علاوه بر این، احتمالاً تا حدود 15% این ماده ژنتیکی باستانی در انسانهای معاصر که امروز زندگی می کنند منتقل شده باشد.

نویسندگان این اثر می گویند: "همکاران ما از چند سال پیش وجود ردپای یک گروه افراد باستانی با DNA دنیسووها را مشاهده کردند و ما توانستیم موقعیت آنها را در ژنوم Homo denisovensis دقیقاً تعیین کنیم."

در حالیکه هنوز مشخص نیست این قطعات DNA از چه تهیه شده اند، این تیم گمان می کند که ممکن است از (Homo Erectus)هومو ارکتوس، نوع باستانی هومینید می باشد که برای اولین بار تقریباً دو میلیون سال قبل بوجود آمده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала