امریکا خواستار آزادی زندانیان طالبان از شرکت کنندگان جرگه مشورتی افغانستان شد

© REUTERS / Yuri Gripasامریکا خواستار آزادی زندانیان طالبان از شرکت کنندگان جرگه مشورتی افغانستان شد
امریکا خواستار آزادی زندانیان طالبان از شرکت کنندگان جرگه مشورتی افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا از شورای بزرگان افغانستان که امروز دایر می گردد، خواسته است که زندانیان طالبان را آزاد کنند. 
حزب جمعیت اسلامی: برگزاري نمايشي به نام جرگه مشورتي كه از لحاظ قوانین نافذه کشور اعتبار حقوقی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
حزب جمعیت اسلامی: برگزاري نمايشي به نام جرگه مشورتي كه از لحاظ قوانین نافذه کشور اعتبار حقوقی ندارد

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا از نمایندگان که در جرگه بزرگ مشورتی که امروز در کابل دایر می گردد، خواسته است که زندانیان طالبان را بدون کدام ملاحظه ای آزاد کنند، چرا که آزاد کردن زندانیان طالبان به نتیجه خوبی می انجامد و آغازگر گفت و گوهای میان افغانستانی خواهد شد. 

در بیانیه وزیر امور خارجه امریکا آمده است: "ما می دانیم که آزادی این زندانیان غیرقابل انکار است. اما این اقدامات دشوار منجر به نتیجه مهمی خواهد شد که افغانستانی ها و دوستان افغانستان برای مدت طولانی در تلاش بوده اند: کاهش خشونت و مذاکرات مستقیم که منجر به توافق صلح و پایان جنگ شود".

وی افزوده است، که ایالات متحده امریکا از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دیگر رهبران این کشور از آن میان کسانی که در جرگه بزرگ مشورتی شرکت می کنند، می خواهد از این فرصت تاریخی برای ایجاد صلح استفاده کنند تا این کار به نفع همه مردم افغانستان و ثبات منطقه ای و امنیت جهانی باشد". 

وزیر امور خارجه امریکا یادآور شده است: طالبان پس از آزادی به موقع زندانیان متعهد کنند که با مقامات این کشور وارد مذاکره شوند، همچنین خشونت را کاهش دهند و در نهایت تصمیم بگیرند که در یک نقشه راه سیاسی برای پایان دادن به یک جنگ طولانی و وحشیانه، و همچنین درباره آتش بس دایمی و همه جانبه توافق کنند.

وی در پایان گفت: "در حالی که تصمیمات و رفتار هر دو طرف در مذاکرات میان افغانستانی بر اندازه و دامنه کمک های آینده ایالات متحده تأثیر خواهد گذاشت، ایالات متحده دوباره پشتیبانی خود را از صلح پایدار و همکاری جدی با افغانستان اعلام می کند".

یادآوری می کنیم، که پیش از این گزارش شده بود، که دولت افغانستان به تاریخ 7 اگوست جرگه بزرگ مشورتی به خاطر سرنوشت 400 زندانی باقیمانده طالبان دایر می کند و قرار است در این جرگه مشورتی بیش از 5000 نفر شرکت کنند و به خاطر آزادی 400 زندانی گروه طالبان به مشوره بپردازند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала