بیستم اسد زمان شروع مذاکرات میان افغانان + عکس

© Sputnik / JAKبیستم اسد زمان شروع مذاکرات بین میان افغانان + عکس
بیستم اسد زمان شروع مذاکرات بین میان افغانان + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در برگه پرسش‌های «کمیته‌های کاری لویه‌جرگه مشورتی صلح» که نسخه‌ای از آن به شبکه های اجتماعی درز کرده است، زمان شروع مذاکرات میان افغانان بیستم اسد گفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، لویه جرگه مشورتی صلح به هدف رهایی 400 زندانی گروه طالبان امروز با حضور سه هزار و 299 نفر از سراسر کشور با هزینه 330 میلیون افغانی در کابل برگزار شد. طبق این برنامه این کار این جرگه تا فردا شنبه ادامه خواهد داشت.

در نسخه دیده می شود که کمیسیون مستقل برگزاری لویه جرگه مشورتی برای اعضای این جرگه چندین پرسش را به بحث گذاشته است، تا در کمیته های جداگانه در باره آن بحث کنند.

گفته می شود که نتایج آن در قالب یک فیصله به جانب حکومت سپرده می شود.

پرسش بیست و یکم که دارای دو گزینه است، موضوع رهایی 400 زندانی طالبان می باشد، آنکه امروز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور اعلام کرد که قانون برای او صلاحیت رهایی این زندانیان را نداده است و از این رو تصمیم گیری در این باره به لویه جرگه مشورتی صلح واگذار شده است.

این پرسش چندین بیان شده است: "زندانیان رها شوند و در مقابل آن، بر اساس ضمانت‌های ملی و بین‌المللی، مذاکرات آغاز، آتش‌بس دوامدار برقرار و زمینه صلح پایدار، فراهم شود".

در گزینه دوم این پرسش گفته شده است: " در صورت عدم رهایی این زندانیان، جنگ، خشونت و وضعیت فعلی ادامه می‌یابد".

از اعضای لویه جرگه مشورتی صلح خواسته شده است، که تصمیم و مشوره اعضای جرگه درباره یکی از این گزینه‌ها ضروری است.

قرار است که این سوالات امروز در کمیته های کاری لویه جرگه مشورتی صلح مورد بحث و بررسی قرار گیرد، و نتایج آن فردا در پایان جرگه همگانی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала