عبدالله عبدالله: بعضی‌ها فکر می‌کنند با جنگ پیروز می‌شوند اما این طرز فکر اشتباه است

© رخنامه داکتر عبدالله عبدالله عبدالله: بعضی‌ها فکر می‌کنند با جنگ پیروز می‌شوند اما این طرز فکر اشتباه است
عبدالله عبدالله: بعضی‌ها فکر می‌کنند با جنگ پیروز می‌شوند اما این طرز فکر اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جرگه بزرگ مشورتی گفت، که شماری تشویش دارند که پس از آغاز مذاکرات هم جنگ ادامه داشته باشد.

غنی: رهایی 400 زندانی باقی‌مانده طالبان صلاحیت من نیست، دوسیه‌های سنگین دارند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: رهایی 400 زندانی باقی‌مانده طالبان صلاحیت من نیست، دوسیه‌های سنگین دارند
به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان در نشست بزرگ مشورتی امروز به خاطر رهایی چهار صد زندانی طالبان گفت، که در جرگه‌ها معمولا دیدگاه‌های متفاوت وجود می‌داشته باشد. اما در پایان تصمیم جمعی و با اکثریت گرفته می‌شود. ما خود را به عملی کردن تصمیم‌های شما ملزم می‌دانیم. تصمیم شما برای کشور ما تصمیم مرگ و زندگی است. امیدواریم به اثر تصمیم درست شما صلح و ثبات دایمی در کشور برقرار گردد.
او در ادامه افزود، که وحدت ما ضامن پیروزی ما است. اکثریت رهبران سیاسی حمایت خویش را از این جرگه اعلان کرده‌اند. جلالتمآب حامد کرزی، مارشال عبدالرشید دوستم، استاد محمدکریم خلیلی، رهبری و اعضای شورای ملی افغانستان و سایر رهبران سیاسی حمایت خود را از جرگه اعلان کردند.
او همچنان در ادامه سخنانش گفت، که باور بر پیروزی از راه جنگ اشتباه است. فُرصت پیش‌آمده برای دست ‌یافتن به صلح برای افغانستان حیاتی است. کشور در شرایط حساس قرار دارد و آینده بهتر به تصمیم شما ارتباط دارد.
رئیس جرگه مشورتی گفت، که رهایی زندانیان طالبان و بالآخره رهای ۴۰۰ زندانی طالبان کار و تصمیم دشواری بود. در این مورد تصمیم گرفته شد تا با شما مشوره صورت گیرد. امیدواریم شما در روز اول در باره‌ رهایی زندانیان تصمیم بگیرید تا موانع از راه آغاز مذاکرات برداشته شود، مذاکرات میان افغانستانی به زودی آغاز گردد و ما و شما به یک افغانستان با ثبات، دموکراتیک، عاری از تروریزم، در صلح با خود و همسایه‌های خود دست یابیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала