کشف مغاره های طولانی در مریخ و مهتاب

© Photo / ESA/Foster + Partnersکشف مغاره های طولانی در مریخ و مهتاب
کشف مغاره های طولانی در مریخ و مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس مطالعات دانشمندان، حفره‌های کشف شده در مهتاب و مریخ ، امید امکان زندگی در آنجا را می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه های پادووا و بولونیا ایتالیا وجود مغارهای غول پیکر را در مهتاب و مریخ مطرح کرده اند که مهاجرین از زمین می توانند در آینده در آنجا زندگی کنند. مطابق مقاله ای که در مجله Earth-Science Review منتشر شده است، اینها به اصطلاح لوله های گدازه هستند که توسط جریان گدازه ها حین فوران آتشفشان شکل گرفته اند.

 تاثیر مهتاب به زندگی در روی زمین - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر مهتاب به زندگی در روی زمین

مطابق تصاویر با وضوح بالا که توسط کاوشگرهای بین سیاره ای گرفته شده است، ما می توانیم لوله های گدازه ای را بر روی سطح و همچنین در زیر سطح مهتاب و مریخ نیز مشاهده کنیم.

"ما اندازه و مورفولوژی زنجیره های فرو ریخته شده قمری و مریخی را با استفاده از مدل های ارتفاع دیجیتالی بدست آمده از تصاویر استریوسکوپی و ارتفاع سنجی لیزر از کاوشگرهای بین سیاره ای اندازه گیری کردیم. سپس ما این گزارشات را با مطالعات توپوگرافی زنجیره های مشابه در سطح زمین و گزارشات اسکن لیزری لول های گدازه در لانزاروتوت و جزایر گالاپاگوس مقایسه کردیم. "

به اساس ارزیابی ها، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که لوله های مریخی و مهتابی می توانند 100-1000 برابر با حجم تر و طولانی تر از لوله های موجود در زمین باشند.

گفته شده است: "این لوله ها می توانند 40 کیلومتر طول داشته باشند، و مهتاب را به یک هدف عالی برای تحقیقات زیرزمینی و سکونتگاهی مبدل می کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала