ابراز نگرانی روسیه از توافق غیرقانونی امریکا و کردهای در سوریه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی روسیه از توافق غیرقانونی امریکا و کردهای در سوریه
ابراز نگرانی روسیه از توافق غیرقانونی امریکا و کردهای در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه از توافق غیرقانونی میان ایالات متحده و کردهای سوریه درباره تولید نفت در سوریه اظهار نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، كه مسكو نگران عدم واكنش جامعه جهانی به داده های توافق امریكا با كردهای سوریه در مورد تولید نفت است.

واکنش وزارت خارجه سوریه به توافق میان کردها و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت خارجه سوریه به توافق میان کردها و امریکا

به گفته این وزارتخانه، طبق اطلاعات دریافتی، در پایان ماه جولای امسال، شرکت امریکایی Delta Crescent Energy با مقامات خودمختار کردستان سوریه در مورد تولید نفت و توسعه زیرساخت برای میادین نفتی در شمال شرقی این کشور به توافق رسید. علاوه بر این، به عنوان بخشی از معامله، طرف امریکایی قصد دارد دو ایستگاه پالایشگاه نفتی متحرک را به کردها منتقل کند، که ظاهرا برای کاهش آسیب های محیط زیستی به دلیل نشت نفت و فرآورده های نفتی طراحی شده اند.

در این پیام آمده است: ما با نگرانی بسیار درک می کنیم و از این اقدامات خودسرانه و غیرقانونی و همچنین عدم پاسخ مناسب جامعه بین المللی متاسفیم.

این وزارتخانه افزود، مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریكا، رسما نتیجه این توافق را تأیید كرد و خاطرنشان كرد كه اجرای توافق نامه ها "بیش از آنچه انتظار می رفت" در واشنگتن طول كشید و آنها "به همه ساكنان شمال شرقی سوریه كمک می كنند.

وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که این یک نقض سیستماتیک توسط واشنگتن از هنجارهای حقوق بین المللی و بشردوستانه و تعهدات آن به عنوان یک قدرت اشغالگر است. علاوه بر این، دولت امریکا یک بار دیگر بی اعتنایی آشکار به منشور سازمان ملل و تصمیمات شورای امنیت و GA را به نفع عدم احترام به حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی سوریه، یک کشور عضو سازمان نشان داده است.

به گفته این اداره، امریکایی ها نه تنها به طور غیرقانونی سرزمین های سوریه در شمال شرقی و جنوب این کشور را اشغال می کنند، بلکه در غارت و تجارت غیرقانونی منابع طبیعی این کشور، که متعلق به کل مردم سوریه است نیز شرکت می کنند و این بر خلاف تشدید تحریم های یک جانبه دیگر که با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است، محرومیت از آن نشان دهنده سرزمین هایی است که تحت کنترل دولت سوریه نیست.

برخورد جدید نظامیان روسیه و امریکا در سوریه + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
برخورد جدید نظامیان روسیه و امریکا در سوریه + ویدیو

همانطور که می دانید، تحریم ها مانع از تأمین بی وقفه مردم سوریه با سوخت و برق، ایجاد کمبود مصنوعی از منابع انرژی می شود، نه این واقعیت را نمی گویم. وزارت امور خارجه اضافه كرد كه آنها واردات داروهای حیاتی و تجهیزات پزشکی را در زمینه همه گیری ویروس کرونا در كشور مسدود می كنند.

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان كرد كه رسانه ها و اتاق های فکر به طور مرتب اطلاعات مربوط به اعتراضات مدنی در شمال شرقی سوریه علیه حضور غیرقانونی امریكا و خودسر بودن مقامات كرد را منتشر می كنند.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان گفت: در همین زمان، سیاست ایالات متحده برای تقویت مصنوعی کردها به ضرر سایر گروه های قومی نه تنها باعث ایجاد تنش درونی می شود بلکه تهدیدهای جدی برای امنیت منطقه و ثبات منطقه ایجاد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала