ترس مشاوران ترامپ از احتمال جنگ با کوریای شمالی و ایران

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ترس مشاوران ترامپ از احتمال جنگ با کوریای شمالی و ایران
ترس مشاوران ترامپ از احتمال جنگ با کوریای شمالی و ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، به دلیل احتمال جنگ در منطقه از ارائه گزینه نظامی علیه ایران و کره شمالی در سال های 2017 و 2019 خودداری کردند.

به گزارش اسپوتنیک، جیم سیوتو، روزنامه نگار سی‌ان‌ان در کتاب خود «تئوری دیوانه: ترامپ جهان را تسخیر می کند» نوشته است مقام های پنتاگون به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها میان ایالات متحده امریکا، ایران و کوریای شمالی در سال های 2017 و 2019، از پیشنهاد گزینه نظامی علیه ایران و کوریای شمالی پرهیز کردند.

کوریا، روسیه، چین و ایران؛ امریکا «رقیبان» خود را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
کوریا، روسیه، چین و ایران؛ امریکا «رقیبان» خود را اعلام کرد

طبق گزارش این نشریه «با اینکه روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و پیونگ یانگ در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ فراز و نشیب‌های زیادی داشت، اما در سال 2017 هنگامی که وی کیم جونگ اون را «مرد موشکی کوچک» نام نهاد و رهبر کره شمالی نیز رئیس جمهوری امریکا را «پیرِ خرفت» خطاب کرد، مقامات پنتاگون از اینکه جنگ لفظی میان دو طرف موجب آغاز حمله نظامی آمریکا علیه کره شمالی شود به شدت ابراز نگرانی کردند».
سیوتو، در ادامه نوشته است مقامات ارشد پنتاگون ضمن ابراز نگرانی به شرکای خود در منطقه و تهران گفته بودند که واکنش دونالد ترامپ قابل پیش‌بینی نیست.
"مایک مالروی" که تا سال 2019 به عنوان مقام ارشد پنتاگون در امور سیاسی خاورمیانه در دولت دونالد ترامپ حضور داشت، در خصوص تنش ها میان واشنگتن و تهران گفته است: «ممکن بود دونالد ترامپ در آن زمان تصمیمی را اتخاذ کند که منجر به تشدید تنش‌ها و حمله نظامی به تأسیسات نفتی ایران شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала