جدیدترین علائم بیماری کووید را بشناسید

© REUTERS / WOLFGANG RATTAYجدیدترین علائم بیماری کووید را بشناسید
جدیدترین علائم بیماری کووید را بشناسید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان امریکایی پس از بررسی وضعیت یک بیمار 62 ساله، ایکک یا (سکسکه) را به عنوان علامت جدید ویروس کرونا اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از American Journal of Emergency Medicine، مردی 62 ساله در شیکاگو بدون هیچ علامتی، پس از 4 روز ایکک مداوم، کرونا مثبت تشخیص داده شد. این بیمار که به گفته داکتران دچار کاهش وزن بالا شده بود، پس از تحمل ایکک طولانی به شفاخانه مراجعه کرد که با انجام آزمایش، ابتلای او به ویروس کرونا تایید شد. گرچه این مرد به دیابت مبتلاست، اما هیچ اثری از تب یا التهاب گلو در او دیده نشده بود. ایکک یک وضعیت غیر ارادی است و می‌تواند توسط غذا‌های خاصی که میل می‌کنیم، برانگیخته شود، احساسات شدید مانند هیجان یا استرس تاثیر زیادی در ایجاد سکسکه دارند.

 علائم اصلی کرونا در کودکان را بشناسید  - اسپوتنیک افغانستان
علائم اصلی کرونا در کودکان را بشناسید

داکتران هنگام مراجعه این مرد به شفاخانه، با بررسی علائم حیاتی‌اش، تب او را 37 درجه سانتیگراد و ضربان قلبش را 96 اعلام کردند، سپس آن‌ها با انجام اسکن متوجه غیرعادی بودن وضعیت شش او شدند، این امر سبب شد تا آن‌ها برای حصول اطمینان بیشتر اقدام به انجام آزمایش کرونا کنند که بر اساس آن مشخص شد این فرد به این ویروس مبتلا شده است.

تاکنون علائم رایج کرونا تب، سرفه، درد بدن، از دست دادن حس بویایی و چشایی بوده که به تازگی سردرد هم به این لیست اضافه شده است؛ و حالا با این مورد جدید، متخصصان اعلام کردند سکسکه غیر عادی و مداوم هم می‌تواند از علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا بسیار پیچیده‌تر از آن است که قابل پیش‌بینی باشد، بنابراین لزوم رعایت اصول صحی مانند استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی هر چه بیشتر احساس می‌شود.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آمار این سازمان، شمار مبتلایان کرونا در سراسر جهان از مرز 19 میلیون نفر گذشته است و کرونا جان 714 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала