حکومت تاهنوز صلاحیت‌های شماری از اعضای هیات گفتگوکننده‌ صلح را مشخص نکرده‌است

© Photo / ARG / ARGحکومت تاهنوز صلاحیت‌های شماری از اعضای هیات گفتگوکننده‌ صلح را مشخص نکرده‌است
حکومت تاهنوز صلاحیت‌های شماری از اعضای هیات گفتگوکننده‌ صلح را مشخص نکرده‌است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای هیات گفتگوکنندۀ صلح با طالبان می‌گویند که تا هنوز صلاحیت‌های آنان برای گفتگو با طالبان مشخص نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، به گفتۀ آنان، شورای عالی مصالحۀ ملی تشکیل نشده و خطوط اساسی گفتگوهای بین‌الافغانی هم هنوز مشخص نشده است.

یکی از پیشنهادهای پنجاه کمیتۀ جرگه مشورتی صلح هم تشکیل هیات فراگیر گفتگوکننده است که به تاکید اعضای جرگه بتوانند از ارزش‌های 19 سال پسین در میز گفتگو با طالبان دفاع کنند.

زمان و مکان مذاکرات بین‌الافغانی مشخص شد  - اسپوتنیک افغانستان
زمان و مکان مذاکرات بین‌الافغانی مشخص شد

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه هرچند در مورد تغییر ترکیب هیات گفتگوکننده و یا تیم جدید چیزی نگفته، اما افزوده است که به‌زودی تشکیل شورای عالی مصالحۀ ملی تکمیل می‌شود.

آقای عبدالله که امروز شنبه در جرگه مشورتی صلح صحبت می‌کرد گفت که عضوهای شورای عالی مصالحه در اولین فرصت، پس از جرگه مشورتی تکمیل و به کار آغاز خواهند کرد.

اما حفیظ منصور و شماری دیگری از عضوهای هیات گفتگو کننده می‌گویند که حکومت تا هنوز صلاحیت و محتوای این گفتگوها را برایشان مشخص نکرده است.

ترکیب هیات گفتگو کنندۀ صلح پس از ماه‌ها اختلاف و امضای توافقنامه سیاسی رئیس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله تشکیل شد، اما کار این هیات به دلیل اختلاف ها روی رهایی زندانی‌های طالبان تا هنوز معطل شده و کار این هیات نیز بستگی به تصمیم جرگه مشورتی صلح دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала