شاهین درمورد انعام روسیه به طالبان: این اظهارات بی اساس است

© Sputnik / Z.Mشاهین درمورد انعام روسیه به طالبان: این اظهارات بی اساس است
شاهین درمورد انعام روسیه به طالبان: این اظهارات بی اساس است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در قطر می‌گوید شایعات پیرامون رشوه دادن روسیه به طالبان یک کلمه از حقیقت وجود ندارد.

نماینده رسمی دفتر سیاسی تحریک طالبان محمد سهیل شاهین در مصاحبه با اسپوتنیک بر داستان مربوط به این اتهامات که روسیه گویا جهت استخدام طالبان در افغانستان تلاش ورزیده، تا آنها نظامیان امریکایی را به قتل برسانند، تبصره نموده، و معلومات داد که آیا مسکو به طالبا سلاح ارسال می کرد؟ و آنها اسلحه را در واقعیت امر از کجا دریافت می کنند. وی همچنین در مورد چگونگی روند توافق با ایالات متحده و اینکه چه وقت می توان خروج کامل نیروهای امریکایی را انتظار داشت، خبر داد. علاوه بر این، شاهین دیدگاه خود را در مورد چشم انداز روند صلح در افغانستان، نقش روسیه در این، در میان گذاشت و در این مورد اظهار عقیده نمود که چه چیز مانع پیشرفت میگردد.

ترامپ: هیچگاه درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان با پوتین صحبت نکرده‌ام  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: هیچگاه درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان با پوتین صحبت نکرده‌ام

اول از همه، می خواهم اظهار كنم كه این اظهارات بی اساس است. هیچ کلمه ای از حقیقت در آنها وجود ندارد. و چنین نشرات خود بخشی از مبارزات انتخاباتی است که توسط مخالفان روند صلح در افغانستان آغاز شده است. آنها می خواهند به آن آسیب برسانند و برای آن موانع ایجاد کنند.
این اطلاعات نادرست و بی اساس توسط اداره امنیت ملی کابل به برخی از روزنامه نگاران امریکایی و اروپایی داده شده بود، تا پروسه حل صلح آمیز را سبوتاژ کنند. در این اطلاعات هیچ چیزی که با واقعیت ارتباط داشته باشد، وجود ندارد، این فقط یک کمپاین علیه روند صلح است. و ما تمام این اعلامیه ها را کاملاً رد می کنیم.
وی می‌افزاید اگر ما در مورد روابط سیاسی بین طالبان و طرف روسی صحبت کنیم - پس این روابط در چه سطحی است؟ آخرین بار کی بود؟ چه موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت؟
ما با وزارت امور خارجه روسیه روابط داریم. آن باز است، جلساتی داشتیم، این در شبکه های اجتماعی بازتاب یافته است. ما همچنین در مسکو ملاقات کردیم و مذاکره کردیم، این برای رسانه ها باز بود. بنابراین روابط ما باز است، همه از آن آگاه هستند. ما چنین رابطه ای داریم.
آقای شاهین در پاسخ به سوالی که - آیا طالبان از سربازان اتحاد جماهیر شوروی که از جنگ دهه 1980 در افغانستان یا پاکستان بوده اند، اطلاعاتی دارند؟ گفت: "ما چنین اطلاعاتی نداریم، نمی دانیم. شاید وجود داشته باشند، اما شاید نه - جایی در حومه شهر. ما هیچ اطلاعات رسمی در مورد محل نگهداری آنها نداریم."

فتنی است ادعای تبانی روسیه و طالبان برای نخستین بار از سوی New York Times مطرح و ادعا شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان آن بوده است.

ترامپ  در نخستین واکنش خود در رابطه به این موضوع گفت که در جریان این گزارش نبوده است؛ چراکه منابع اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم وجود شواهد کافی ضرورتی به مطلع کردن او ندیده‌اند.

روسیه و طالبان هم در بیانیه‌های جداگانه این اتهام را رد کرده و آن را گامی در راستای مختل کردن روند صلح افغانستان تلقی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала