هشدار ائتلاف الفتح به نخست‌وزیر عراق: حضور امریکایی‌ها در کشور قابل تمدید نیست

© AP Photo / Maya Alleruzzoهشدار ائتلاف الفتح به نخست‌وزیر عراق: حضور امریکایی‌ها در کشور قابل تمدید نیست
هشدار ائتلاف الفتح به نخست‌وزیر عراق: حضور امریکایی‌ها در کشور قابل تمدید نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به نخست‌وزیر این کشور درباره نادیده گرفتن مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای امریکایی هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری المعلومه، عدی شعلان ابوالجون، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در آستانه سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور به ایالات متحده تصریح کرد: ائتلاف الفتح کلیه مذاکرات دولت الکاظمی درباره خروج نیروهای خارجی و در رأس آنها امریکا از خاک عراق را رصد می‌کند.

 خروج تدریجی نیروهای ائتلاف از عراق  - اسپوتنیک افغانستان
خروج تدریجی نیروهای ائتلاف از عراق

ابوالجون در ادامه افزود: مصوبه پارلمان و خواست مردم عراق مبتنی بر پایان حضور نظامی امریکا برای دولت الکاظمی الزام‌آور است و این حضور قابل تمدید برای مدتی طولانی‌تر نیست.

وی بیان داشت: دولت الکاظمی با هرگونه تعلل یا امروز و فردا کردن درباره اخراج نیروهایی امریکایی از عراق خود را در معرض بازخواست قانونی در داخل صحن پارلمان قرار خواهد داد.

این در حالی است که مصطفی الکاظمی هفته آینده در رأس یک هیأت دولتی رسماً به امریکا سفر خواهد کرد و 20 اگست با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

گفتنی است، دو روز پس از ترور جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق توسط امریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق 15 جدی سال 1398، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала