پیش بینی نتایج انتخابات از زبان پیشگوی سابقه‌دار آمریکایی

© AP Photo / Matt Rourke / Patrick Semanskyپیش بینی نتایج انتخابات از زبان پیشگوی سابقه‌دار آمریکا
پیش بینی نتایج انتخابات از زبان پیشگوی سابقه‌دار آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استاد دانشگاه آمریکا در واشنگتن که پیش ازاین پیروزی پنج رئیس جمهور ایالات متحده را پیشگویی نموده بود، بار دیگر، پیروز انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را پیش بینی های کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN آلن لیختمن، استاد تاریخ 73 ساله  که نتیجه 5 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از زمان پیروزی دوباره رونالد ریگان در سال 1984 با استفاده از سیستم "13 کلید" پیش بینی کرده است تاکید کرد که: پیش بینی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ امسال کاخ سفید را از دست خواهد داد.

این پروفسور تاریخ در دانشگاه‌های آمریکا اعلام کرد که او احتمال می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 دونالد ترامپ را شکست دهد.

بنا بر گزارش « لیختمان یکی از معدود پیشگویانی است که پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 را پیشبینی کرده بود».

 قابل ذکر است که لیختمان در انتخابات سال 2000 پیش بینی پیروزی ال گور در انتخابات را کرده بود. گرچه ال گور پیروز در نتیجه آرای عمومی بود اما در نهایت نتیجه کلی را به جورج دبلیو بوش پسر باخت.

بایدن در سه ایالت کلیدی آمریکا از ترامپ پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
بایدن در سه ایالت کلیدی آمریکا از ترامپ پیشی گرفت

البته در آن سال‌ها شایعاتی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد و بوش نیز بسیار تلاش کرد تا دادگاه عالی را از شمارش مجدد آرا الکترال در ایالت فلوریدا که در رای الکترال موثر است، بگیرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، لیختمان در پیش بینی نتیجه انتخابات اعتبار دارد.    

لیختمان بر اساس مدلی به نام 13 کلید پیش بینی‌های خود را صورت می‌دهد که می‌تواند پاسخ درست یا غلط را برای نتیجه انتخابات ارائه کند. این سیستم عواملی از قبیل اقتصاد، ناآرامی اجتماعی و همچنین جاذبه شخصیتی کاندیداها را بررسی می کند.

بایدن در هفت مولفه از مجموع 13 مولفه کلیدی مدل لیچمن، از ترامپ برتری دارد و این به معنای برتری او در نتیجه نهایی انتخابات است.

یادآوری می کنیم که دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 از نامزدان پیشتاز انتخابات ماه نوامبر هستند که هر یم به نوبه خود برای پیروزی در انتخابات تلاش دارند. با توجه به بحران‌های اخیر آمریکا در دولت ترامپ از جمله تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و همچنین شیوع ویروس کرونا، ترامپ در نظرسنجی‌ها نسبت به بایدن عقب افتاده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала