سیستم جدید پرداخت معاشات پرسونل پولیس ملی «آپس» ایجاد شد

© Photo / شاروالی هراتسیستم جدید پرداخت معاشات پرسونل پولیس ملی «آپس» ایجاد شد
سیستم جدید پرداخت معاشات پرسونل پولیس ملی «آپس» ایجاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این سیستم به منظور ایجاد اصلاحات بنیادی در وزارت امور داخله و جلوگیری از موجودیت پولیس خیالی در این نهاد، سیستم جدید پرداخت معاشات پرسونل پولیس ملی آپس (APPS) ایجاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله افغانستان با نشر اعلامیه‌ی گفته است این سیستم جهت نظارت و بررسی موجودی منابع بشری، بهبود سوابق اسنادی منسوبین پولیس، رسیدگی بهتر به نیروهای پولیس ملی و کاهش فساد در این سکتور حیاتی می‌باشد.

وزارت داخله: صدها متهم از طریق برنامه میثاق امنیتی دستگیر شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت داخله: صدها متهم از طریق برنامه میثاق امنیتی دستگیر شده‌اند

سیستم «آپس» به مسوولین قدمه بالا در پولیس ملی کمک می‌کند تا آنها تعداد مشخص و کافی پرسونل پولیس را در ساحات زیر کنترول خود برای تأمین امنیت، تنفیذ قانون و تأمین نظم و امن عامه در اختیار داشته باشند.
در اعلامیه آمده است که این برنامه وزارت امور داخله را قادر می‌سازد تا پولیس ملی در تمامی نقاط کشور به گونه مستمر معاش خود را در زمان مناسب دریافت کنند.
این وزارت افزوده است که تیم های موجودی منابع بشری وزارت امور داخله در جریان سال روان به تمامی ولایات کشور فرستاده شده‌اند که در حال حاضر به استثنای چند ولسوالی کار ثبت 90 درصد پرسونل در ولایت‌ها و ولسوالی ها به پایه اکمال رسیده است.
اعلامیه وزارت داخله نیز افزوده است : "تیم های موظف موجودی منابع بشری اسنادی را که قبل در مورد پرسونل وجود دارد، نظارت و تأیید می‌کنند. هنگامی که این اسناد تأیید شد، مرحله پردازش اطلاعات تازه آغاز می‌شود. اگر فردی قبلاً وارد سیستم نشده باشد، اولاً بایومتریک و سپس ثبت سیستم می‌شود و اگر فرد از پیش داخل سیستم باشد، حضور دوباره او در سیستم تأیید می‌شود. در کنار آن معاشات تمام منسوبین ثبت شده در سیستم آپس به حساب شان انتقال می‌یابد و کسانی که معاشات برج سرطان شان را دریافت نکرده‌اند به زود ترین فرصت معاشات آنها نیز اجرا می‌شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала