محکوم شدن دو نظامی پیشین امریکا به ۲۰ سال زندان در پیوند به پرونده کودتا در برابر دولت ونزوئلا 

CC0 / / محکوم شدن دو نظامی پیشین امریکا به ۲۰ سال زندان در پیوند به پرونده کودتا در برابر دولت ونزوئلا 
محکوم شدن دو نظامی پیشین امریکا به ۲۰ سال زندان در پیوند به پرونده کودتا در برابر دولت ونزوئلا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاهی در ونزوئلا دو نفر از سربازان پیشین نیروی ویژه امریکا را به دلیل مشارکت در پرونده کودتا برای سرنگونی حکومت کنونی ونزوئلا به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.
مادورو - اسپوتنیک افغانستان
رهبر ونزوئلا از شکست کودتا در کشور خبر داد + ویدئو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، تارک ویلیام صائب دادستان ارشد ونزوئلا در پیامی توییتری اعلام کرد، که دو نیروی ویژه پیشین امریکا (نیروهای کلاه سبز) با نام‌های «لوک دنمن» و «ایرن بری» اعتراف کردند، که در عملیات ۴ مه  یک نیروی سابق دیگر امریکا، دست داشتند. هر یک از این دو نفر به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، او در توییتر نوشت: آن‌ها مسئولیت اقدامات خود را پذیرفتند. وی افزود رسیدگی درباره ده‌ها متهم دیگر این پرونده ادامه خواهد یافت اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

یادآوری می کنیم، که در پی عملیات «گیدون» که از کمپ‌های آموزشی در کلمبیا آغاز شد، دست کم هشت تن از سربازان شورشی کشته شدند و در مجموع ۶۶ تن زندانی شدند. «جوردن گودرو»، از نیروهای کلاه سبز سابق امریکا برنامه‌ریز این حمله علیه دولت ونزوئلا بوده است.

امریکا پس از به رسمیت شناختن خوان گوایدو سردسته مخالفان دولت ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، هدایت کمپین خلع مادورو از قدرت را به دست گرفته و از هیچ تلاشی برای اعمال فشار به مادورو به امید خلع وی از قدرت مضایقه نکرده است.

در ادامه تنش‌ها میان واشنگتن و کاراکاس، روابط دیپلماتیک ایالات متحده امریکا سال گذشته میلادی با ونزوئلا قطع شد و آمریکا در کاراکاس سفارت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала