گزارش لحظه به لحظه از تظاهرات بیروت

© AP Photo / Felipe Danaگزارش لحظه به لحظه از تظاهرات بیروت
گزارش لحظه به لحظه از تظاهرات بیروت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات کنندگان در بیروت پایتخت لبنان، در جریان اعتراضات ضددولتی با توجه به انفجار بندر بیروت، مقر وزارت امور خارجه در پایتخت لبنان را اشغال کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل لبنان نیوز، معترضین روز شنبه ساختمان وزارت امور خارجه لبنان را اشغال کردند.

​طبق گزارش این خبرگزاری، معترضین به داخل ساختمان وزارت امور خارجه لبنان در بیروت با پوسترهای «بیروت-شهر غیرنظامی» و «پایتخت انقلاب» هجوم بردند.

این خبرگزاری همچنان می‌گوید که ارتش لبنان در حال حاضر وارد ساختمان وزارت خارجه در بیروت شده است. ساختمان وزارت خارجه لبنان در اثر انفجار روز سه شنبه در بندر بیروت به شدت آسیب دیده است.

پیشتر از اعتراضات مردمی در لبنان در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور و درگیری شدید بین معترضین و نیروهای پولیس گزارش شد. صلیب سرخ لبنان شمار مصدومین تظاهرات در بیروت را 60 نفر اعلام کرد که، از این تعداد 14 نفر به شفاخانه منتقل شده اند.

حمله معترضین به ساختمان وزارت محیط زیست و آتش‌سوزی در مقابل پارلمان لبنان

شبکه تلویزیونی الخداس می‌گوید معترضین به ساختمان وزارت محیط زیست لبنان در بیروت حمله‌ور شدند و همچنان از آتش‌سوزی در مقابل ساختمان پارلمان کشور خبر می‌دهد.

نخست وزیر لبنان وعده انتخابات زودرس پارلمانی داد

نخست‌وزیر لبنان برای برون رفت کشورش از بحران کنونی، وعده برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی داد. حسان دیاب در سخنانی گفت: روز دوشنبه موضوع برگزاری انتخابات پارلمانی را به کابینه پیشنهاد خواهم کرد.

وی برگزاری انتخابات زودرس را برای برون رفت لبنان از بحران کنونی، ضروری خواند.

استفاده نیروهای امنیتی لبنان از تجهیزات ویژه برای متفرق کردن معترضان

نیروهای امنیتی لبنان برای متفرق کردن معترضان در بیروت از تجهیزات ویژه‌ای استفاده می‌کنند. نیروهای امنیتی با استفاده از موتر رزهی با پرتاب نارنجک گاز اشک‌آور سعی می‌کنند معترضین را از جاده‌های مجاور ساختمان پارلمان لبنان در بیروت بیرون برانند. تظاهرکنندگان با عقب نشینی همچنان به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کنند.

شرکت کنندگان تظاهرات ضددولتی در بیروت وزارت انرژی لبنان را مورد حمله قرار دادند

خبرنگار اسپوتنیک از حمله معترضین به مقر وزارت انرژی لبنان در بیروت خبر داد. پیشتر گزارش شده بود، معترضان در جریان اعتراضات ضددولتی در پی انفجار بیروت، وزارت خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت محیط زیست و همچنین انجمن بانک های لبنان را مورد حمله قرار دادند.

جان باختن یکی از نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات بیروت

وزارت امور داخله لبنان جان باختن یکی از نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات بیروت را تایید کرد.
پیشتر شبکه «ام تی وی» لبنان از کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی این کشور خبر داده بود. طبق این بیانیه وی در هوتل لوگرای بیروت مورد حمله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

افزایش شمار زخمیان تظاهرات در بیروت

براساس معلومات صلیب سرخ لبنان، شمار زخمیان تظاهرات در بیروت به 238 نفر افزایش یافته است.

صلیب سرخ لبنان می‌گوید: در درگیری بین معترضین و نیروهای امنیتی 238 نفر زخمی شدند و از آن جمله 36 زخمی به نزدیک‌ترین شفاخانه‌ها منتقل شدند و همچنان 175 زخمی دیگر در محل کمک‌طبی دریافت کردند.

چند روز پیش انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد. طبق اظهارات مقامات این کشور، 2 هزار و 750 تن نیترات آمونیوم طولانی مدت بدون تمهیدات ایمنی در بندر بیروت نگه داشته شده و دلیل انفجار نیز همین امر بوده است. به گفته استاندار این شهر، نیمی از ساختمان های این شهر آسیب دیده و به دلیل تعداد زیاد مجروحین ظرفیت شفاخانه های این شهر تکمیل شده است. لبنان در پی این حادثه عزای عمومی سه روزه و در بیروت به مدت دو هفته وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

آتش‌سوزی در ساختمان انجمن بانک‌های لبنان

تلویزیون محلی از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان انجمن‌ بانک‌های لبنان خبر می‌دهد.
شبکه تلویزیونی محلی MTV، می‌گوید آتش‌سوزی در ساختمان انجمن بانک‌های لبنان در بیروت رخ داده است.
پیشتر این شبکه از هجوم معترضین به ساختمان انجمن بانک‌های لبنان خبر داده بود.

نیروهای امنیتی معترضان را از ساختمان وزارت خارجه بیرون کردند
منابع خبری در لبنان خبر داده اند که نیروهای امنیتی این کشور معترضان را مجبور به ترک ساختمان وزارت خارجه این کشور کردند.
شبکه خبری الجزیره خبر داده است که معترضینی که ساختمان وزارت خارجه لبنان را معاصره کرده بودند توسط نیروهای امنیتی این کشور از این ساختمان خارج شدند.

در پی اعتراضات در لبنان 490 نفر زخمی شدند
تلویزیون بیروت اعلام کرده است که در پی اعتراضات در این شهر 490 زخم برداشتند.
تلویزیون بیروت خبرداده است که حدود 490 تن از معترضین علیه دولت هنگام راه‌پیماهی زخم برداشته اند.
پیش از این شمار زخمیان 238 تن گزارش شده بود.
چند روز پیش انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد. طبق اظهارات مقامات این کشور، 2 هزار و 750 تن نیترات آمونیوم طولانی مدت بدون تمهیدات ایمنی در بندر بیروت نگه داشته شده و دلیل انفجار نیز همین امر بوده است. به گفته استاندار این شهر، نیمی از ساختمان های این شهر آسیب دیده و به دلیل تعداد زیاد مجروحین ظرفیت شفاخانه های این شهر تکمیل شده است. لبنان در پی این حادثه عزای عمومی سه روزه و در بیروت به مدت دو هفته وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала