Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا در مرحله نهایی لیگ قهرمانان مردان و زنان اروپا

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر فوتبال بانوان
فوتبال بانوان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علاوه بر تیم‌های فوتبال مردان بارسلونا، لیون، بایرن، پاری‌سن‌ژرمن و اتلتیکو در مرحله نهایی لیگ قهرمانان، تیم‌های بانوان این باشگاه‌ها نیز حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه‌های بزرگ اروپایی به طور فزاینده‌ای متعهد هستند که فوتبال زنان خود را ارتقا دهند. اثبات دیگر این امر اینست که پنج تیم در این قاره وجود دارند که تیم‌های اول خود را اعم از زن و مرد در مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا دارند. تیم‌های بارسلونا، اتلتیکو مادرید ، المپیک لیون، پی اس جی و بایرن مونیخ موفق به صعود هر دو تیم آقایان و بانوان خود در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های برتر قاره سبز شده‌اند.

در رده آقایان نفع بسیار بیشتری نسبت به زنان برای باشگاه‌ها دارد. در حقیقت فقط دو تیم وجود دارند که قبلاً قهرمان شده‌اند. بارسا و بایرن که در مرحله یک چهارم نهایی نیز با یکدیگر روبرو هستند پنج جام را از این بازی‌ها در ویترین افتخارات شان دارند در حالی‌که سایر تیم‌های شرکت کننده هنوز رکورد خود را در رقابت‌های برتر اروپا منتشر نکرده‌اند. در لیسبون بازی‌ها به صورت تک حذفی انجام می‌شود و تیم‌های المپیک لیون، منچسترسیتی، ردبول لایپزیگ، اتلتیکو مادرید، آتالانتا و پی‌اس‌جی فُرصت خوبی برای دستیابی به پرطرفدارترین عنوان دارند.

از طرف دیگر در مسابقات بانوان کاندیدای بزرگ المپیک لیون است. فرانسوی‌ها از ده نسخه گذشته شش پیروزی کسب کرده‌اند و چهار لیگ قهرمانان پیاپی را از آن خود نموده‌اند. آخرین جام آنها در فینال فصل گذشته در بوداپست مقابل لوچوس کورتس بارسلونا بود.

این فصل در مرحله نهایی که با همان قالب مردان در بین بیلبائو و سن سباستین از 21 تا 30 آگست برگزار می‌شود به نظر می‌رسد تیم‌های آلمانی می‌توانند هژمونی لیون را به چالش بکشند. وولفسبورگ کاندیدای دیگری به همراه بایرن است رقیبی که بعد از سقوط در فصل گذشته توسط بارسا خوب تقویت کرده است. کاتالان‌ها به عنوان نایب قهرمان نیز جایگزین لیون خواهند بود.

ابتدا کاتالان‌ها باید در مرحله یک چهارم نهایی اتلتیکو را شکست دهند و سپس با برنده دیدار ولفسبورگ/سیتی گلاسگو روبرو می‌شوند. تیم دیگری که در مرحله نهایی بانوان شرکت می‌کند و تیمی در مسابقات آقایان ندارد آرسنال است که در مرحله یک چهارم نهایی با  PSG روبرو می‌شود. و دیدار دیگر میان دو تیم بایرن و لیون انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала