بهترین غذاها برای کاهش اضطراب

CC0 / Pixabay / Silvo / بهترین غذاها برای کاهش اضطراب
بهترین غذاها برای کاهش اضطراب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اضطراب نه فقط برای روان ما بلکه برای جسم ما هم بسیار مضر است. اما رژیم غذایی ما می‌تواند نقش زیادی در مقابله با اضطراب و آثار آن بر بدن داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از موسکوفسکی کومسومولیتس، «فلیسیا جاکا» رئیس انجمن بین‌المللی تحقیقاتی در حوزه روانپزشکی غذایی می‌گوید که یک رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

با خوردن این مواد غذایی ساده، هرگز پیر نخواهم شد - اسپوتنیک افغانستان
با خوردن این مواد غذایی ساده، هرگز پیر نخواهیم شد

این داکتر ایتالیایی می‌گوید که غذاهای چرب و شیرین می‌تواند حالت یک فرد را بدتر کنند. او غذاهای مدیترانه‌ای را بهترین غذا برای خلق و خوی و همچنان پرهیز از پرخوری را مهم می‌داند.

در ماه نوامبر سال 2019 میلادی، النا سولوماتینا متخصص تغذیه در روسیه، توضیح داد که غذاهای مضر و الکل ابتدا می‌تواند حالت یک فرد را بهبود، اما پس از آن حال و روحیه فرد را بدتر می‌کنند. او می‌گوید که الکل منجر به مسمومیت و کمبود آب بدن می‌شود، در نتیجه حالت فرد افت می‌کند. اما به گفته سولوماتینا الکل می‌تواند به روش‌های مختلف و متفاوت در افراد مانند شکلات تاثیر بگذارد. این متخصص تغذیه به دوستداران غذاهای شور هشدار داد که مصرف غذایی‌های شور در ابتدا انرژی را قوی می‌کند، اما پس از آن نمک مایع را به هم وصل می‌کند که منجر به وخامت گردش خون و از بین رفتن انرژی می‌شود.

به گفته وی، استفاده از کیله، مرکبات، سمارق، رزدک، شکلات سیاه، میوه‌های مغزدار، محصولات لبنی و محصولات کربوهیدراتی: غلات صحبانه، ماکارونی با ماهی می‌توانند حالت افراد را بهبود ببخشند. وی همچنان میوه‌خشک و چای سبز را نیز توصیه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала