تایید رهایی 400 زندانی طالبان از سوی لویه‌جرگه مشورتی صلح

© Sputnik / JAKتایید رهایی 400 زندانی طالبان از سوی لویه‌جرگه مشورتی صلح
تایید رهایی 400 زندانی طالبان از سوی لویه‌جرگه مشورتی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لویه جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته که به منظور تسهیل مذاکرات بین‌الافغانی، 400 زندانی باقی مانده طالب را نیز رها شوند.

به گزارش اسپوتنیک، در نسخۀ از قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح که به طلوع‌نیوز رسیده است، این جرگه رهایی چهارصد زندانی طالبان را تایید کرده است.

منابع می‌گویند این متن با تغییرات اندک امروز نهایی و پخش می شود.

گفتنی است که دولت افغانستان، تا اکنون از فهرست پنج هزار نفری گروه طالبان، 4600 نفر را آزاد کرده و گفته که 400 زندانی باقی‌مانده، مرتکب جرایم ضدبشری از جمله قتل، قاچاق موادمخدر، آدم‌ربایی و غیره شده اند و به همین دلیل، لویه جرگه‌ی مشورتی باید در مورد آزادی آن‌ها، نظر بدهد.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 29 فبروری ایالات متحده امریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر یک توافق نامه صلح را امضا کردند، که بر اساس این توافق نامه ایالات متحده و متحدان آن در ظرف 14 ماه باید همه نیروهای خود را از افغانستان بیرون کنند. گروه طالبان هم به نوبه خود تضمین کنند که هیچ تهدیدی از افغانستان برای امنیت ایالات متحده امریکا و متحدان آن انجام نشود. پیش از این آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی و آتش بس دایمی و جامع باید دولت افغانستان 5000 هزار زندانی این گروه را آزاد کنند و گروه طالبان هم به نوبه خود بیش از 1000 زندانی دولت افغانستان را آزاد کنند تا میان دو طرف اعتماد سازی به میان بیاید. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала