سفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده است

© REUTERS / Kevin Lamarqueسفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده است
سفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در بریتانیا در مصاحبه‌ای گفت لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا به جای استقلال در تصمیم‌گیری این بار دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آندره کلین، سفیر روسیه در بریتانیا، در مصاحبه‌ای که با شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین داشت درباره رفتار‌های سیاسی اخیر بریتانیا گفت لندن آرزو داشت پس از خروج از اتحادیه اروپا در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال دست یابد، اما اکنون به طور فزاینده‌ای و روز به روز بیشتر دنباله‌روی سیاست‌های امریکا می‌شود.

اندری کلین سفیر روسیه در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مسکو به اتهامات لندن

به گفته این دیپلمات، بریتانیا برای به دست آوردن شرایط بهتر در مذاکرات تجاری که با واشنگتن دارد باید سیاست خاصی را که از سوی امریکا به آن تحمیل می‌شود، دنبال کند.

سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که نگرش روسیه در خصوص برگزیت چیست، پاسخ داد مسکو گرایش خاصی به این موضوع ندارد. او گفت: این مسئله کاملا به لندن وابسته است که تصمیم بگیرد در مجموعه اتحادیه اروپا باقی بماند و یا آنکه در خارج از آن منافع بیشتری دارد و این موضوع تفاوت چندانی برای مسکو ندارد.

 سفیر روسیه در ادامه اضافه کرد: در عین حال، برگزیت فرصتی برای تقویت همکاری اقتصادی روسیه و بریتانیا به ما ارائه می‌دهد، اما موانع سیاسی هم بر سر راه این مسئله قرار دارد.

سفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده استبه دنبال تکمیل کردن پروسه برگزیت که در سال 2016 میلادی رفراندوم آن اجرا شده بود در ماه جنوری اتحادیه اروپا را ترک کرد. در حال حاضر این کشور در دوره گذار به سر می‌برد و فرصت دارد تا توافق‌های تجاری با کشور‌های دیگر را به دست آورد. از این رو مذاکرات تجاری خود را با امریکا آغاز کرده، هرچند هنوز پیشرفت چندانی در آن حاصل نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала