بایدن: انتخاب دوباره ترامپ برای نسل آینده امریکا فاجعه بار خواهد بود

© AP Photo / Matt Rourke / Patrick Semanskyبایدن: انتخاب دوباره ترامپ برای نسل آینده امریکا فاجعه بار خواهد بود
بایدن: انتخاب دوباره ترامپ برای نسل آینده امریکا فاجعه بار خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد حزب دموکرات امریکا ادامه به قدرت ماندن رئیس جمهوری کنونی این کشور را برای آینده امریکا فاجعه بار خواند. 
بایدن: ترامپ هیچ برنامه‌ برای مهار کرونا ندارد - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: ترامپ هیچ برنامه‌ای‌ برای مهار کرونا ندارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست ‌جمهوری ماه نوامبر امریکا در تویتی بار دیگر در خصوص ادامه حضور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در قدرت هشدار داد و خواستار آرای مردم برای برکناری وی شد.

بایدن نوشت: دادن ۴ سال دیگر به دولت ترامپ به منظور باقی ماندن در قدرت پیامدهای فاجعه‌باری برای نسل‌های آینده خواهد داشت. پیروزی او دموکراسی ما را تهدید می‌کند. باید در ماه نوامبر به خروج او رای بدهیم.

 بر پایه نتایج یک نظرسنجی جدید، نامزد دموکرات‌ها با حمایت حدود ۵۰ درصد در بین دانشجویان از رئیس‌جمهور امریکا پیش است.

این نظرسنجی که توسط شرکت نظرسنجی و تحلیل آنلاین Chegg/College Pulse انجام شده، نشان داد اگر انتخابات امروز برگزار شود، ۶۸ درصد دانشجویان کالج تمایل دارند به بایدن رأی بدهند. تنها ۱۹ درصد گفتند ترامپ را انتخاب می‌کنند. در بین سایرین هم شش درصد گفتند رأی نمی‌دهند و هفت درصد هم گفتند به شخصی سوم رأی خواهند داد. بایدن در نظرسنجی‌های ملی مختلف هم با اختلاف از رئیس‌جمهور آمریکا پیش است.

در نظرسنجی‌ای که اخیراً توسط شرکت  Hill/HarrisX انجام شد، ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان گفتند به بایدن رای خواهند داد و در مقابل ۴۰ درصد ترامپ را انتخاب کردند. این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۸۵۰ رای‌دهنده که نام آن‌ها ثبت شده از دوم تا پنجم اوت انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت/منفی ۱.۸۴ درصد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا که تا اینجای کار نتیجه را واگذار کرده، بامداد یکشنبه در یک کنفرانس خبری مدعی شد دموکرات‌ها می‌خواهند انتخابات ریاست‌جمهوری را سرقت کنند.

ترامپ در اشاره به روش انتخابات پستی که مورد حمایت دموکرات‌ها است، گفت: «آنها می‌خواهند جلوی قوانین مربوط به شناسایی هویت رأی‌دهندگان را بگیرند. ما باید در تمام ایالت‌ها الزمات مربوط به ارائه اسناد هویتی داشته باشیم. شما برای هر کاری که انجام می‌دهید، کارت شناسایی ارائه می‌دهید.»

تحلیلگران، تأکید دونالد ترامپ بر روی عدم برگزاری انتخابات پستی و یا اجرای قوانینی مانند لزوم ارائه اسناد هویتی توسط رأی‌دهندگان را در راستای تلاش او برای کاهش مشارکت در ایالت‌هایی می‌دانند که او امکان رأی‌آوری کمتری در آنها دارد. 

مطابق این تحلیل خیل کثیری از واجدان رأی در آمریکا که عمدتاً از اقشار محروم هم هستند فاقد اسناد هویتی برای رأی دادن هستند.

روش‌ها و قوانینی که هر یک از دو حزب آمریکا به فراخور نیاز برای جلوگیری از مشارکت بخشی از رأی‌دهندگان در انتخابات استفاده می‌کنند، با عنوان «سرکوب رأی» یاد می‌شود که یکی از اشکالات وارد به دموکراسی مورد ادعای آمریکاست. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала