Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چلسی بازسازی نشود نمی‌برد

© REUTERS / Hannah McKay Нападающий английского клуба «Манчестер Юнайтед» Антони Марсьяль забивает гол в ворота вратаря «Челси» Вильфредо Кабальеро
Нападающий английского клуба «Манчестер Юнайтед» Антони Марсьяль забивает гол в ворота вратаря «Челси» Вильфредо Кабальеро - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لمپارد بعد از نمایش ضعیف ویلی کابایرو در دیدار دیشب، می‌خواهد برای بازسازی تیمش دروازه‌بان شماره 1 مورد اعتماد را به خدمت بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، 165 روز گذشت اما هیچ چیز برای چلسی تغییر نکرده است.

تیم فرانک لمپارد یک بار دیگر در عقب خود خیلی آسیب پذیر بود زیرا در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ با نتیجه 4-1 شکست خورد.

آبی‌ها در حال بازگشت به عقب بودند و بعید به نظر می‌رسید که کمتر کسی بود که به این عملیات غیر ممکن باور داشته باشد و مطمئناً به لطف ویلی کابایرو ناچیزترین امیدهای ضعیف بلافاصله از بین رفت.

این دروازه‌بان 38 ساله بعد از فُرم ناخوشایند کپا مورد اعتماد قرار گرفت اما او یک نیمه اول برای فراموش کردن اشتباهات در آلیانز آرنا فرصت داشت.

کابایرو پس از گذشت تنها 10 دقیقه توسط روبرت لواندوفسکی مغلوب شد و کمتر از 15 دقیقه بعد نیز او توسط ایوان پریشیچ دوباره گل خورد.

البته ناعادلانه خواهد بود که مسول این شکست تنها کابایرو را بدانیم بلکه خط دفاعی چلسی نیز نفوذ پذیر بود.

حالا در 5 بازی اخیر که شرایط برای جلسی نوسان بوده، اما این یادآوری جدی برای آبی‌های لندن بود که باشگاه باید چنان غرق در توانایی خود باشد که بتواند برای یک دروازه‌بان در عقب تیم اعتماد به نفس ایجاد کند.

این اولین قدم در بازسازی دفاعی مورد نیاز است که چلسی پس از 54 گل در لیگ، بیشتر از هر تیم دیگری در میان ده تیم لیگ برتری گل خورده است.

لمپارد بعد از این‌که از گرانترین دروازه‌بان جهان را کنار گذاشت می‌دانست که او مشکلاتی دارد اما وی اکنون باید بیانیه‌ای را امضا کند که با دین هندرسون، مارک آندره تراشتیگن و یا هم یان اوبلاک قرارداد امضاء شود.

چلسی باید ضررهای خود را بر روی کپا قورت داده و در عوض، هندرسون جوان را از منچستریونایتد، تراشتگن را از بارسلونا و یا چک خالی بنویسد تا اوبلاک را از اتلتیکو مادرید بخرد.

بعد از اشتباه اخیر دیوید خیا، هندرسون ممکن است شانس خود را برای تبدیل شدن به شماره 1 شیاطین سرخ در بازگشت به اولدترافورد بیازماید.

تراشتگن دروازه‌بان بارسا می‌تواند دوباره در نیوکمپ تمدید کند و آبی‌ها برای خرید او باید رقابت دشواری را پشت سر بگذارند. در حالی‌که اوبلاک به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان شناخته می‌شود.

او این توانایی دارد که تیم غرب لندن را از ضربات دریافتی به جمع چهار تیم برتر و تبدیل شدن به رقیب اصلی جام قهرمانی و نیز تبدیل به یک مدعی در رقابت‌های مختلف کند. البته فراموش نکنیم که بند آزادی او 109 میلیون پوند ارزان نخواهد بود.

اما حتی اگر آبی‌ها مجبور به فروش ستاره‌های ناخواسته برای تأمین بودجه شان اقدام کنند به احتمال زیاد در طولانی مدت سود سهام خود را به دست خواهند آورد.

همه چیز خوب است در صورتی‌که هزینه‌های پرداختی بر سر  حکیم زیاش و تیمو ورنر با کمک بالایی آمدن کای هاورتز، با درخشش این مهاجمان به دست آید مگر این‌که خط دفاع بی نظیر و دروازه‌بان قابل اعتماد به تیم جذب شود.

با وجود دروازه‌بان اسلوانیایی که در ارتباط نزدیک با چلسی قرار دارد، لمپارد می‌تواند تیمش را به روزهای با شکوه و جدال سوق دهد، هشت سال پیش در همین ورزشگاه (آلیانز) به قهرمانی لیگ قهرمانان رسید در حالی‌که از قهرمانی قبلی آنان 42 سال می‌گذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала