اقدام متقابل؛ چین 11 مقام رسمی امریکا را تحریم کرد

© REUTERS / Hyungwon Kangاقدام متقابل؛ چین 11 مقام رسمی امریکا را تحریم کرد
اقدام متقابل؛ چین 11 مقام رسمی امریکا را تحریم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز تحریم 11 نفر از کارمندان رسمی آمریکا به اجرا درمی‌آید.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین، چین 11  شخصیت رسمی ایالات متحده را در پاسخ به اقدامات وزارت دارایی امریکا علیه تعدادی از کارمندان رسمی چین و هنگ‌کنگ تحریم کرد.

به گفته وانگ ژائو لیجیان، سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه چین، سناتورها مارکو روبیو و تد کروز و کنت رات مدیر اجرایی «هیومن رایتز واچ» و مایکل آبراموویتز ریاست « Freedom House » و دیگران در فهرست تحریمی چین قرار دارند.

وزیر دفاع چین خطاب به امریکا: از انجام اقدامات خطرناک دست بردارید - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع چین خطاب به امریکا: از انجام اقدامات خطرناک دست بردارید

پاسخ چین واکنش به اقدام وزارت دارایی امریکا در رابطه با 11 کارمند عالیرتبه چین و هنگ‌کنگ بود.

 پیشتر، دولت امریکا، کری لم مدیر اجرایی هنگ کنگ و ده نفر دیگر را به اتهام تضعیف خودمختاری هنگ‌کنگ تحریم کرد. لوو که بلندپایه‌ترین مقام چینی در هنگ‌کنگ است، تحریم‌های امریکا را به تمسخر گرفت. امریکا، کری لم را متهم کرده که مستقیما در اجرای سیاست‌های پکن در سرکوب آزادی و فرایندهای دموکراتیک هنگ‌کنگ نقش داشته است.

ادوارد یائو، وزیر بازرگانی هنگ‌کنگ تحریم‌های وضع شده را نامتناسب خواند و درباره عواقب آن برای شرکت‌های آمریکایی در این منطقه هشدار داد.

روابط چین و امریکا از ماه ژانویه به این سو به شدت رو به وخامت گرائید. دو کشور بر سر مسایل تجاری، همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین اعمال قانون امنیتی جدید چین در هنگ‌کنگ اختلافات جدی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала