انتخابات امریکا؛ بایدن رئیس جمهور مورد تایید اسرائیل

© AP Photo / Terry Asheانتخابات امریکا؛ بایدن رئیس مورد تایید اسرائیل
انتخابات امریکا؛ بایدن رئیس مورد تایید اسرائیل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی نوشت اگرچه اسرائیلی ها با دموکرات‌ها میانه چندان خوبی ندارند؛ اما حتی اگر «جو بایدن» هم پیروز انتخابات 2020 شود، چندان ضرر نمی‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نشریه نیویورک تایمز رسانه نزدیک به حزب دموکرات، با انتشار مطلبی سعی کرد دغدغه اسرائیل مبنی بر پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات 2020 امریکا را رفع کند؛ تا آنجا که مدعی شد: با پرزیدنت «بایدن» به اسرائیل حسابی خوش می‌گذرد.

بایدن: انتخاب دوباره ترامپ برای نسل آینده امریکا فاجعه بار خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: انتخاب دوباره ترامپ برای نسل آینده امریکا فاجعه بار خواهد بود

به نوشته نیویورک تایمز، جو بایدن نامزد منتخب دموکرات‌ها در انتخابات 2020 ، به دفعات علاقه خود را به اسرائیل ابراز کرده است.

در آپریل 2015، او طی سخنانی گفته بود: نامم جو بایدن است و همه می‌دانند که عاشق اسرائیل هستم.

تاثیر ابراز علاقه بایدن به اسرائیل به حدی است که همه مقامات بلندپایه این کشور می‌گویند او ایده‌آل ترین رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود.

این اظهارنظر به آن معنی است که از نظر اسرائیلی ها، البته بهترین گزینه پیش رو، پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات 2020 است اما چنانچه بایدن هم پیروز شود؛ چندان ناراحت نخواهند شد چرا که مثلاً در مقایسه با بیل کلینتون که فردی ناشناخته بود یا حتی باراک اوباما که با صراحت از تل‌آویو انتقاد می‌کرد؛ هم لحنی دوستانه دارد و هم سابقه‌اش عیان است.

تنها نگرانی اسرائیل این است که مبادا بایدن بخواهد با تقابل نظامی آنها علیه حماس، حزب‌الله و ایران مخالفت کند؛ که ظاهراً این موضوع هم چندان با اهمیت نیست چرا که وی در آوریل 2007، مدعی شده بود: بیاید به این اظهارات خوش‌بینانه مبنی بر اینکه توسل به زور بی‌معنی است، خاتمه دهیم و از زندگی واقعی حرف بزنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала