دفتر مرکزی نامزد مخالف ریاست جمهوری برای اعتراضات طولانی اعلام آمادگی کرد

© Sputnik / Victor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر دفتر مرکزی نامزد مخالف ریاست جمهوری برای اعتراضات طولانی اعلام آمادگی کرد
دفتر مرکزی نامزد مخالف ریاست جمهوری برای اعتراضات طولانی اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر مرکزی سوتلانا تیخانوفسکایا می‌گوید که آماده اعتراضات طولانی مدت هستند، همچنان خواستار انتقال صلح آمیز قدرت می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مرکزی سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد مخالف ریاست جمهوری اعلام کرد می گوید که آماده اعتراضات طولانی است.

پوتین پیروزی لوکاشنکو در انتخابات را به وی تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
پوتین پیروزی لوکاشنکو در انتخابات را به وی تبریک گفت

همچنان دفتر تاکید دارد که خواستار انتقال صلح آمیز قدرت می‌باشد. هر چند که این سیاستمدار تاکنون تائید نکرده است که این اعتراضات خیابانی شرکت می‌کند.

پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، دفتر مرکزی تیخانوفسکایا گفته بود، که نتیجه آرا نخواهد پذیرفت.

قابل یادآوری‌ست که انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس روز گذشته در این کشور برگزار شد. پس از پایان رای گیری در مینسک ، اعتراض هایی در این شهر آغاز شد که تا صبح امروز ادامه یافت و در پی آن تعدادی از معترضان بازداشت شدند. 

براساس آخرین آمار، الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور فعلی این كشور با 80 درصد از آرا در جای نخست و سوتلانا تیخانوفسکایا با 8 درصد آرا در جای دوم فرار دارند. در همین حال  ستاد سوتلانا تیخانوفسکایا اعلام کرد که نتایج انتخابات را به رسمیت نشناخته و براساس آمار مناطق مختلف، 70 تا 80 درصد آرا را کسب کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала