چگونه پاندیمی ممکن در سال 2021 و بعد از آن توسعه یابد

© Sputnik / Burcu Okutan /  مراجعه به بانک تصاویر چگونه پاندیمی ممکن در سال 2021 و بعد از آن توسعه یابد
چگونه پاندیمی ممکن در سال 2021 و بعد از آن توسعه یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اپیدمیولوژیست های کشورهای مختلف معتقدند که این کرونا ویروس برای مدت طولانی با ما است. دانشمندان باور دارند که امواج همه ساله بروز covid-19 و قرنطین ها تا سال 2025 در انتظار ما قرار خواهند داشت و جهت رعایت فاصله اجتماعی دعوت بعمل می آورند. اما واکسن موثر می تواند پیشبینی را بهبود بخشد.

میگان سکودلاری (Megan Scudellari) در مقاله منتشره در نشریه Nature (انگلستان) می نویسد، اینک چیز های که دانشمندان برای ماه ها و سال های آینده پیشبینی می کنند.

جون 2021. جهان در رژیم پاندیمی به مدت یک و نیم سال زندگی می کند. ویروس به آرامی گسترش می یابد. قرنطین های دوره ای به نورم جدید تبدیل شده اند. واکسن تصویب شده شش ماه مصونیت می بخشد، اما معاملات بین المللی گسترش آن را کند کرده است. براساس آمار، 250 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس مبتلا شده اند، 1.75 میلیون نفر جان باخته اند.

پاندیمی کرونا ویروس در اروپا: چرا در بلوک سابق شرق تعداد کشته شدگان کم تر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
پاندیمی کرونا ویروس در اروپا: چرا در بلوک سابق شرق تعداد کشته شدگان کم تر است؟

سناریوهایی از این گونه نشان می دهد که چگونه پاندیمی کرونا ویروس در آینده تکامل می یابد. در سراسر جهان اپیدمیولوژیست ها پیش بینی های کوتاه مدت و طولانی مدت را ترتیب می کنند، تا آماده شوند و در صورت امکان، گسترش و تأثیر SARS-CoV-2، ویروسی که باعث کووید-19 شده است، کاهش دهند. اگرچه پیش بینی ها و چهارچوب زمانی آنها متفاوت است، دانشمندان در مورد دو نکته به توافق می رسند: کووید-19 برای مدت طولانی باقی می ماند و آینده به بسیاری چیزهای ناشناخته بستگی دارد، از جمله به احتمال تشکل مصونیت طولانی مدت انسان، تأثیر فصول بر گسترش ویروس و شاید مهمتر از همه تصمیمات دول و شخصیت های جداگانه. Rosanid Eggo، طراح مدل بیماری های عفونی در دانشکده بهداشت و طب استوایی لندن می گوید:: « جایی قرنطین برداشته می شود و در جایی نه. ما هنوز، احتمالاً، نمی دانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد».

موج دوم ویروس کرونا در ایتالیا؛ بیش از 550 مبتلا در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
موج دوم ویروس کرونا در ایتالیا؛ بیش از 550 مبتلا در یک شبانه‌روز

جوزف وو، طراح مدل های بیماری ها در پوهنتون هانگ کانگ می گوید: "آینده تا اندازه زیادی به میزان از سرگیری مخلوط شدن اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه ما مربوط خواهد بود." مدل های اخیر و شواهدی در مورد اثرات مثبت قرنطین ها نشان می دهد که تغییرات رفتاری می تواند باعث کاهش شیوع کرونا ویروس شود، اگر بسیاری ها، نه لزوماً همه، آنها را رعایت کنند.

هفته گذشته، تعداد موارد تایید شده کووید-19 در سراسر جهان از 15 میلیون گذشت، و 650 هزار نفر کشته گزارش شده است. جاناتان گراد، اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: اقدامات محدودکننده در بسیاری از کشورها از بین رفته و بسیاری از افراد تصور می کنند که پاندیمی به پایان رسیده است.  "ولی اینطور نیست. راه دراز در پیشرو داریم. "

 میلیونرها برای مبارزه با عواقب پاندیمی Covid-19 خواستار افزایش مالیات بر ثروت شدند - اسپوتنیک افغانستان
میلیونرها برای مبارزه با عواقب پاندیمی Covid-19 خواستار افزایش مالیات بر ثروت شدند

اگر مصونیت از این ویروس کمتر از یک سال به طول انجامد، بطور مثال، مانند سایر کرونا ویروس های انسانی، ما انتظار داریم امواج سالانه شیوع کووید-19 تا سال 2025 و بعد از آن وجود خواهند داشت. در این مقاله Nature نظرات دانشمندان در مورد چگونگی پیشرفت رویدادها در ماهها و سالهای آینده ارائه شده اند.

در آینده نزدیک چه خواهد شد؟

این بیماری همه گیر در سرزمین های مختلف جریان دارد. کشورهایی مانند چین، نیوزلند و رواندا با قرنطین هایی با مدت زمان مختلف به میزان کم بروز بیماری رسیده اند و اکنون محدودیت ها را رفع می کنند، اما شیوع آن را کنترل می کنند. در جاهای دیگر، مانند ایالات متحده و برازیل، پس از آنکه دولت ها به طور ناگهانی اقدامات محدود کننده را برداشتند و یا به هیچ وجه آنها را تحمیل نکردند، شیوع بیماری به سرعت در حال افزایش است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند از مرز 2 میلیون نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند از مرز 2 میلیون نفر گذشت

گروه دوم کشورها سازندگان مدل را نگران کرده است. برای افریقای جنوبی که اکنون پنجمین کشور نظر به بیماران در جهان است، کنسرسیومی از مدل سازان محاسبه کرده است که این کشور با تقریباً یک میلیون مورد می تواند انتظار اوج را در ماه اگست یا سپتامبر داشته باشد و تا اوایل ماه نوامبر در مجموع 13 میلیون نفر از افراد با علایم بیماری در کشور وجود خواهند داشت. ...

الشرق الوسط (عربستان سعودی):جهان بعد از پاندیمی چگونه خواهد بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
الشرق الوسط (عربستان سعودی): جهان بعد از پاندیمی چگونه خواهد بود؟

جهان به covid-19 یکسان مصاب نخواهد شد. اگو می گوید، مناطقی که جمعیت قدیمی زیادی دارند در مراحل بعدی پاندیمی از تعداد نامتناسب الودگان برخوردار خواهند بود.

یک چیز وجود دارد که همه کشورها، شهرها و جوامع تحت تأثیر این بیماری را متحد می کند. ایگو می گوید: "ما هنوز درباره این ویروس اطلاعات زیادی نداریم." "تا زمانی که اطلاعات دقیق تری نداشته باشیم، همه ما در وضعیت عدم اطمینان قرار خواهیم داشت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала