امریکا متحدانش را درباره کاهش نیروهایش از افغانستان آگاه ساخت

© AFP 2023 / Olivier Doulieryامریکا متحدانش را درباره کاهش نیروهایش از افغانستان آگاه ساخت
امریکا متحدانش را درباره کاهش نیروهایش از افغانستان آگاه ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا متحدانش را از کاهش سربازانش در افغانستان که به عنوان بخشی از مأموریت پشتیبانی صلح ناتو وظیفه اجرا می کنند، آگاه ساخت.

شمار نیروهای امریکا در افغانستان به کمتر از 5 هزار نفر می‌رسد - اسپوتنیک افغانستان
شمار نیروهای امریکا در افغانستان به کمتر از 5 هزار نفر می‌رسد

به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که روز سه شنبه توسط وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آلمان به نمایندگان بوندستاگ ارسال شده آمده است، که امریکا متحدانش را درباره کاهش نیروهایش در افغانستان آگاه ساخته است. 

در این گزارش آمده است، که یک نماینده دولت امریکا به طرف آلمانی گفته است، که تا پایان ماه نوامبر 2020 ایالات متحده امریکا نیروهایش در افغانستان را به کمتر از 5 هزار سرباز کاهش می دهد. 

بر پایه این گزارش، برخی شبکه های غیر رسمی گفته است، که طرف امریکا به شرکایش در ناتو درباره این برنامه اش در ماه جون خبر داده بود. 

 

در همین حال مقام های آلمانی می گویند: "توانایی های مهم ایالات متحده همچنان در اختیار آنها خواهد بود".

در همین راستا دولت آلمان و نیروهای آلمانی «بوندسوار» که در شمال افغانستان جا به جا هستند، توانایی آن را دارند که کارهای شان را به تنهایی و آزادانه انجام بدهند. 

وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آلمان در گزارشی به بوندستاگ گفته اند، که دولت آلمان بر این باور است که کاهش بیشتر نیروها باید به پیشرفت چشمگیر روند صلح بستگی داشته باشد. 

این وزارتخانه ها تاکید کرده اند، که طالبان باید سطح خشونت هایش را کاهش دهد و با تروریسم بین المللی مخالفت کند و گفت و گوهای صلح را با دولت افغانستان آغاز کند. 

پیش از این، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا از قصد امریکا برای کاهش نیروهای نظامی اش در افغانستان تا پایان ماه نوامبر خبر داده بود. 

یاداوری می کنیم، که گروه طالبان و ایالات متحده امریکا به تاریخ 29 فیبروری در دوحه یک توافق نامه صلح را امضا کردند. بر اساس این توافق نامه، ایالات متحده امریکا و متحدانش باید در مدت 14 ماه همه ای نیروهایش را از افغانستان بیرون کنند. طالبان به نوبحه خود تضمین بدهند که افغانستان تهدیدی برای امنیت ایالات متحده امریکا و متحدانش به شمار نرود و از خاک این کشور بر ضد آنها بکار نرود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала