آمادگی روسیه برای همکاری با شرکای خارجی در راستای طراحی واکسن کوید

© Sputnik / Press service of the Ministry of Health of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی روسیه برای همکاری با شرکای خارجی در راستای طراحی واکسن کوید
آمادگی روسیه برای همکاری با شرکای خارجی در راستای طراحی واکسن کوید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه آماده است با تمام شرکای علاقمند خارجی در راستای طراحی و تولید واکسین ویروس کرونا، همکاری کند – نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبینزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: "دیروز روسیه رسما نخستین واکسین کوید ۱۹ در جهان را ثبت کرد. آزمایشات بالینی نشان دادند که سطح موثریت و امنیت آن بالا است. واکسین‌های نویدبخش دیگر نیز برای تست‌های بالینی آماده می‌شوند".

ارزیابی سازمان جهانی صحت درباره استفاده واکسین روسی کرونا به جهان  - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی سازمان جهانی صحت درباره استفاده واکسین روسی کرونا به جهان

نبینزیا افزود: "ما آماده همکاری بین‌المللی با تمام شرکای علاقمند برای طراحی و تولید واکسین و ادویه برای دادن پاسخ هماهنگ‌شده جهانی به گسترش کوید ۱۹ و پیروزی مشترک بر بیماری همه‌گیر جهانی، می‌باشیم".

وزارت صحت روسیه روز سه شنبه نخستین واکسین برای وقایه از کوید ۱۹ که به‌طور مشترک با بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است، را ثبت کرد. این واکسین "اسپوتنیک V" نامیده است. به گفته کیریل دمیتریف، رئیس بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم، در حال حاضر این بنیاد درخواست خریداری یک میلیارد واحد واکسین مذکور را از بیش از ۲۰ کشور جهان دریافت کرده است. وی افزود که روسیه مبنی بر تولید این واکسین در پنج کشور، توافق کرده است که در در کل توان تولید ۵۰۰ میلیون واحد در سال را خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала