Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انوش در گفتگو با اسپوتنیک: کمپ نداشته باشیم تیم ضعیف خواهد شد، با همین ترکیب به آسیا صعود میکنیم

© Photo / AFFانوش دستگیر
انوش دستگیر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک میگوید در صورتی که برای تیم ملی کمپ تمرینی تننظیم نشود، تیم از لحاظ فنی با توجه به تعویق طولانی مدت مسابقات افت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صبح امروز فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدارسیون فوتبال آسیا در بیانه ای مشترک اعلام کردند رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا دوباره به تعویق رفته است و ادامه رقابت ها در سال آینده یعنی 2021 برگزار خواهد شد.

این در حالیست که طبق اعلام قبلی فیفا و ای اف سی، قرار بود تیم ملی در ماه های اکتبر و نوامبر پیش رو، دیدارهای باقی مانده اش در انتخابی جام جهانی و جام ملت ها را در برابر تیم های بنگلادش، عمان و هند برگزار کند، اما ادامه شیوع کرونا ویروس این رقابت ها را به سال 2021 موکول کرد.

انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز در گفتگو با فیروز مشعوف دبیر ورزش سایت اسپوتنیک پس از تعویق این رقابت ها و موکول شدن آن به سال آینده معقتد است تیم با توجه به زمان زیادی که بازی نمیکند، باید از روزهای فیفا به خوبی استفاده کند و چندین کمپ تمرینی داشته باشد.

انوش دستگیر در پاسخ به سوالی که تعویق این رقابتها چقدر به نفع تیم ملی است، گفت:

میتوان گفت این اتفاق خیلی به نفع تیم ملی نیست. در بازی های اخیر انتخابی ما در مقابل تیم های هند و قطر درخشش خوبی داشتیم و از لحاظ فنی  سطح بسیار بالایی از نشان دادیم، ولی کرونا و این توقف باعث میشود که نزدیک به یک سال هیچ مسابقه ای نداشته باشیم. طبق پیش بینی شاید بازی ها در ماه مارچ 2021 برگزار شود، به این ترتیب من فکر میکنم ما به شرایطی رسیده ایم که باید حداقل تا زمان شروع بازی ها حداقل دو یا سه کمپ تمرینی داشته باشیم و از روزهای فیفا نیز به خوبی استفاده کنیم.

دستگیر در خصوص تنظیم کمپ تمرینی در ماه های باقی مانده نیز گفت:

من در طی دو روز آینده با رئیس و دبیر کل فدراسیون صحبت خواهم رد و این موضوع را به صورت جدی با آنان در میان خواهم گذاشت تا در ماه های باقی مانده سال 2020 بتوانیم به خوبی از روزهای فیفا استفاده کرده و بتوانیم کمپ تمرینی در یکی از کشورها برای آمادگی تیم ملی برگزار کنیم.

من اطمینان دارم فدراسیون هم میخواهد تیم ملی منسجم بماند و نتیجه خوب بگیرد. ما نیاز به کمپ تمرینی داریم و در این مورد قطعا به زودی با فدراسیون صحبت خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز همچنان نگرانی خود را در خصوص عدم برگزار کمپ و تاثیرات آن روی عملکرد تیم ملی نیز بیان کرد. دستگیر گفت:

اگر کمپ نداشته باشیم به این معنی است که ما دسته کم یک و نیم سال هیچ فعالیتی در تیم ملی نخواهیم داشت، هر چند موضوع کرونا یک بحران جهانی ولی میتوانیم حداقل در ترکیه یک کمپ تمرینی داشته باشیم.

اگر کمپ تمرینی نداشته باشیم تیم ضعیف تر خواهد شد و پروسه پیشرفت تیم ملی که تا به حال خیلی خوب پیش رفته است، باعث میشود که آن را از نو شروع کنیم. البته فدراسیون هم به خوبی این موضوع را میفهمد و آنها هم میخواهند که به این موضوع رسیدگی کنند. من امیدوارم بتوانیم با همکاری فدراسیون موفق به تنظیم یک کمپ تمرینی شویم.

انوش در ادامه در مورد وضعیت بازیکنان تیم ملی صحبت کرد و اعلام کرد بسیاری از بازیکنان باشگاه جدید گرفتند و بعضی دیگر نیز به زودی باشگاه دار خواهند شد، وی در خصوص تعویق بازی ها و تاثیر فنی روی عملکرد بازیکنان تیم ملی نیز گفت:

در آخر فصل قرارداد خیلی از بازیکنان تمام شده است. بعضی بازیکنان یا تیم جدید میگیرند یا قرارداد را تمدید میکنند.

بیشتر بازیکنان تیم جدید گرفتند؛ آدام و دوید نجم، جبار شرزه، فرید سادات و امید پوپلزی راهی تیم های جدید شدند.

فیصل شایسته فعلا مشکل پرواز به سوی تایلند تایلند دارد و به زودی پس از باز شدن مرزها به این کشور سفر خواهد کرد. همچنین فرشاد نور و حسن امین هم در جسنجوی باشگاه هستند.

 این ها بازیکنانی هستند که قطعا بدون باشگاه باقی نمیماند. بدون شک وقتی بازیکن بازی نکند از لحاظ فنی روی آن تاثیر میگذارد اما من اطمینان دارم که همه بازیکنان تیم ملی دارای باشگاه هستند و خواهند شد و هیچ بازیکنی بدون باشگاه به تیم ملی دعوت نخواهد شد و من امیدوارم تا آخر همین ماه بازیکنانی هم که باشگاه ندارد، قرارداد جدید ببیندند تا در صورت برگزاری کمپ آماده باشند.

دستگیر همچنین در خصوص جذب بازیکن جدید برای تیم ملی نیز اظهار داشت:

من همیشه به دنبال جستجوی بازیکنان جوان و جدید برای تیم مل هستم. من در مقطع کنونی نمیخواهم تغییر زیادی در ترکیب تیم ملی ایجاد کنم، مگر این که پدیده ای آنهم در لیگ برتر پیدا شود که وی را به تیم دعوت کنم.

البته ما روی رحمت اکبری فوتبالیست جوانی که در لیگ استرالیا بازی میکند تمرکز داریم و او هر وقتی که تصمیم بگیرد برای افغانستان به میدان برود، دروازه تیم ملی به روی آن باز است.

من فکر میکنم ما اگر به جام ملت های آسیا صعود کنیم، هیچ فوتبالیستی برای بازی در تیم ملی افغانستان نه نخواهد گفت.

ما میخواهیم با همین ترکیب برای نخستین بار به جام ملت های آسیا صعود کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала