Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی چند ارزش دارد؟ + عکس

© AFP 2023 / Franck FifeАргентинский футболист Лионель Месси на церемонии вручения премии "Золотой мяч" в Париже
Аргентинский футболист Лионель Месси на церемонии вручения премии Золотой мяч в Париже  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این روزها داستان مسی و رونالدو تقریبا شبیه به هم شده زیرا هر دو بازیکن به فکر جدایی از تیم‌های فعلی شان هستند.

به گزارش اسپوتنیک، لیونل مسی شب درخشان را با صعود برابر ناپولی رقم زد اما رونالدو نتوانست زیرا تیمش حذف شد. در دیدار با لیون هر دو گل رونالدو برای یوونتوس فایده نداشت ولی گل مسی قطعا روی صعود آبی‌واناری‌ها تأثیر بسزایی داشت. گل‌هایی که ارزش‌های مسی را بار دیگر ثابت کرد.

 

رونالدو به پاریس و مسی به اینتر/سیتی

لیونل مسی قصد دارد راه رونالدو را در پیش بگیرد اما این روزها هر دو داستانی شبیه به هم دارند زیرا با پیشنهاد‌های جدی و ذاب مسی می‌خواهد از بارسا جدا شود و رونالدو از یوونتوس. دو تیم فوتبال منچسترسیتی و اینتر به شدت شرایط مسی را دنبال می‌کنند و پاری‌سن‌ژرمن نیز می‌خواهد به آرزوی دیرینه‌اش برسد و برای رونالدو پیشنهاد جذاب داده است.

مشکلات درون تیمی

با آنکه بارسلونا به دور بعد صعود کرد ولی نمی‌شود از مشکلات این تیم چشم پوشی کرد، مشکلاتی که با روی کار آمدن کیکه ستین بیشتر شده است. کاتالان‌ها که صدر جدول را در اختیار داشتند پس از بحران کوید19 جایگاه را به رئال مادرید دادند تا رقیب دیرینه شان به جام قهرمانی برسد. ناکامی‌های پی هم حتی سبب تشنج میان مسی با کیکه ستین و دستیار او شد. در سوی دیگر یوونتوس هم در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا نتوانست نتیجه بگیرد تا این امر منجر به اخراج ساری شود. با آمدن پیرلوی جوان روی نیمکت یووه گفته می‌شود این انتخاب احتمالا مورد علاقه کریس نیست چراکه او با نشر پیامی در مورد آینده‌اش گفته است.

 

چرا مسی باید برود؟

با توجه به تمام مشکلات ولی مسی به عنوان نماد بارسلونا شناخته می‌شود چرا باید او از این تیم جدا شود؟ او که با 33 سال سن فوق العاده بوده و در دوران حرفه‌ای‌اش توانسته 10 جام لالیگا، 4 لیگ قهرمانان را به دست آورد. ضمن این‌که او 6 بار توپ طلا را برده و یکی نسبت به رونالدو پیشی گرفته و حالا برای او فُرصت چالش جدید است. چالشی که رونالدو هم آن را امتحان کرد و دوباره می‌خواهد به تیم دیگری برود. بهتر است مسی نیز از قالب وفادری بیرون شده و تجربه چالش جدیدی را داشته باشد.

 

ارزش مسی به چه میزان است؟

لیونل مسی در فصل گذشته طی 43 بازی 31 گل زد و 21 پاس گل فرستاد. آمار به ثبت رسیده ارزش او را در ترانفسرمارکیت تغییر داده و برای او ارزش 100 میلیون پوندی در نظر گرفته شده است که برای بازیکن با سن 33 سال قیمت فوق العاده‌ای خواهد بود.

 

افت قیمت سالانه لئو

لیونل مسی در سال 2018 144 میلیون پوند قیمت گذاری شده بود ولی در 2019 ارزش او به 135 میلیون رسید و حالا در 2020 او 100 میلیون ارزش گذاری شده است.

چنین کاهشی با توجه به بالا رفتن سن او طبیعی به نظر می‌رسد ولی نباید فراموش کرد که مسی می‌تواند هر گونه قراردادی را به نفع خود رقم بزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала