وزارت خارجه افغانستان: داکتر بهاند در کابل در ماموریت جدید توظیف می‌شود

© Sputnik / Miklail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه افغانستان: داکتر بهاند در کابل در ماموریت جدید توظیف می‌شود
وزارت خارجه افغانستان: داکتر بهاند در کابل در ماموریت جدید توظیف می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه در مورد ختم ماموریت سفیر افغانستان در فدراتیف روسیه، اعلام کرده است که ختم ماموریت داکتر لطیف بهاند بخشی از روند اداری می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، شام امروز‌ (چهارشنبه، ۲۲ اسد) با نشر یک خبرنامه در مورد ختم ماموریت سفیر افغانستان در مسکو، نوشته است: "تعیین، اعزام و ختم ماموریت دیپلوماتان افغانستان، یک روند عادی اداری است و حسب ضرورت و نیازمندی سیاست خارجی کشور صورت میگیرد".


در ادامه خبرنامه آمده است: "مطابق بند ۱۴ ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان، ختم وظیفه و تعیین سران نمایندگی های سیاسی افغانستان نزد دولت ها و موسسات‌ بین‌المللی از صلاحیت‌های رئیس جمهور می‌باشد. ختم ماموریت داکتر لطیف بهاند سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو، بخشی از روند اداری می‌باشد و ایشان در کابل در مأموریت جدید توظیف می‌گردند".
وزارت خارجه افغانستان با اشاره به علاقمندی حکومت افغانستان به روابط دوستانه و رو به توسعه با روسیه، از نقش مثبت روسیه در امر بازسازی افغانستان در ۱۹ سال گذشته، مبارزه با تروریزم و مواد مخدر و روند صلح افغانستان، قدردانی کرده است.

وزارت خارجه اطمینان داده است که با در نظر داشت اهمیت روابط افغانستان با روسیه، رئیس جمهور غنی در آینده نزدیک سفیر دیگری را به مسکو اعزام خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود که داکتر لطیف بهاند، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو از سمت اش برکنار و به کابل فرا خوانده شده است.

براساس هدایت وزارت خارجه، در حال حاضر همایون محتاط به عنوان سرپرست سفارت افغانستان در مسکو اجرای وظیفه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала