تظاهرات زنان علیه اقدامات نیروهای امنیتی در بلاروس + ویدیو

© Photo / Sputnik تظاهرات زنان علیه اقدامات نیروهای امنیتی در بلاروس + ویدیو
تظاهرات زنان علیه اقدامات نیروهای امنیتی در بلاروس + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از زنان در مینسک تظاهرات غیرقانونی را برگزار و نسبت به اقدامات نیروهای امنیتی در سرکوب معترضان اعتراض می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز چهارشنبه (12 اگست)، گروهی از زنان در حال برگزاری تظاهرات غیرقانونی در مینسک هستند و نسبت به اقدامات نیروهای امنیتی در سرکوب معترضان در شهرهای کشور، اعتراض می‌کنند.

این تظاهرات غیرقانونی صبح امروز در ورودی بازار کوماروفسکی واقع در مرکز مینسک آغاز شد. زنان که اکثراً لباس سفید پوشیده بودند، در ورودی این بازار تجمع کردند و خواستار آزادی افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات شدند. بسیاری از آنها گل و کارت‌های سفید را به شکل قلب در دست داشتند. رنگ سفید برای شهروندان مخالف نمادی از تمایل تغییر دولت است.

روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد. بر اساس گزارشات منتشر شده، الكساندر لوكاشنكو رئیس‌جمهور فعلی بلاروس 80.08 درصد رای را بدست آورده است و رای های رقیب وی از خانم سوتلانا تیكانوفسكا 10.09 درصد ارزیابی شده است. شامگاه یکشنبه، اعتراضات گسترده در شماری از شهرهای بلاروس آغاز شد که تا عصر دوشنبه ادامه یافت. معترضین در مرکز مینسک سطل زباله هارا آتش زدند. پولیس ها در مقابل آنها از گاز اشک آور، نارنجک های نوری را علیه آنها شلیک کردند و معترضین را از مرکز شهر بیرون راندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала