Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیش بازی آتالانتا - پی‌اس‌جی؛ حمله و حمله

© Sputnik / Алексей Фурман /  مراجعه به بانک تصاویر پاری سنت ژرمن PSG Футбол. Лига Чемпионов. Матч "Динамо" - "ПСЖ"
پاری سنت ژرمن  PSG   Футбол. Лига Чемпионов. Матч Динамо - ПСЖ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تیم فوتبال آتالانتا و پاری‌سن‌ژرمن قرار است امشب در چارچوب بازی‌های یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون برابر هم زور آزمایی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امشب و در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا

از ساعت 23:30 شب به وقت کابل ورزشگاه دالوس شهر لیسبون میزبان دو تیم آتالانتا و پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود.

این دیدارها که به صورت تک بازی انجام می‌شود شاهد نخستین بازی این دور خواهیم بود تا اولین تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود. البته آتالانتا پدیده این فصل فوتبال ایتالیا و اروپا با پاری‌سن‌ژرمن پرستاره اما کم‌افتخار در اروپا روبرو خواهد شد.

آتالانتا لادِئا (الهه) زیبا

بدون شک آتالانتا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین تیم‌های فعلی فوتبال اروپاست. تیمی‌که حدود 100 گل در سری آ زده و در اولین فصل حضور خود در لیگ قهرمانان توانسته تا یک چهارم نهایی صعود کند. در حالی‌که تیم‌هایی که اولین تجربه را دارند چنین نتایج درخشان در بالاترین لیگ باشگاهی اروپا ندارند.

لادِئا (الهه) با نمایش‌های درخشانش در 4 بازی قبلی تا یک‌چهارم نهایی پیش رفت.

کارشناسان باورمند هستند که خط حمله آتالانتا توان به ه ریختن پاریسی‌ها را دارد اگرچه وضعیت دفاعی آتالانتا شاید نگران کننده باشد.

از بازی امشب دو تیم انتظار یک نبرد تماشایی، پرگل و پرهیجان را داریم. در صورتی که آتالانتا آمادگی‌اش نیم‌فصل دوم خود را حفظ کرده باشد شانس بیشتری برای صعود تا نیمه نهایی دارد و این در صورتی اتفاق می‌افتد که ایتالیایی‌ها به وضعیت خط دفاعی‌شان رسیدگی کرده باشند نه این‌که مثل بازی رفت با منچسترسیتی که بیش از گل زدن گل خوردند. به هر شکلی کار تیم جانپیرو گاسپرینی ستودنی است. این تیم فعلا یکی از قدرت‌های ایتالیا است و با ادامه گل‌زدن‌های زیاد شان در دومین فصل متوالی نشان داده‌اند که موفقیت‌شان اتفاقی نیست. تیمی که 7، 6 و 5 گل وارد دروازه رقبا به راحتی می‌کند و اصلا رحمی به دل ندارد خطر جدی برای پاریسی‌ها نیز خواهند بود.

پاری‌سن‌ژرمن‌ با شعار توانایی

ولخرجی‌های قطری‌ها  در پاریس طی سال‌های اخیر سبب شده تا انتظارات هواداران برای موفقیت در اروپا بیشتر شود ولی نتیجه همیش منفی بوده است. در 3 فصل قبل این تیم بالاتر از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان نرفته است و این بار اما فرصت خوبی پیش آمده که فینالیست شوند زیرا مسیرآنها  در سوی دیگر لیگ قهرمانان روی کاغذ بهتر است. البته پاری‌سن‌ژرمن پ از بحران کروناویروس دو بازی نهایی را تجربه کرد و هر دو را به سختی پیروز شد. اگر خط حمله این تیم برابر آتالانتا مثل همیشه نباشد به شدت ضربه خواهد خورد زیرا با حریف بی رحمی روبرو هستند که در امر گل‌زنی بی نهایت تبحر دارند.

گفته می‌شود در صورتی که این تیم به فینال لیگ قهرمانان نرسد توماس توخل با وجود بردن جام‌های فراوان فوتبال داخل فرانسه کارش را از دست خواهد داد. پاریسی‌ها دوست ندارند در بازی‌های اروپایی تیم دست و پا بسته باشند و خیلی می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند فراتر از مرز فرانسه هم تیم موفقی باشند. شاید لغو لیگ یک فرانسه به ضرر آنها باشد ولی این تیم باید آمادگی‌ خود را در لیسبون داشته باشد.

 

آخرین جدال

این نخستین مرتبه‌ای است که آتالانتا و پاری‌سن‌ژرمن در یک دیدار رسمی با هم ربرو می‌شوند و از هم شناخت کمتری دارند.

 

آمار بازی‌ها

- پاری‌سن‌ژرمن برای هشتمین بار متوالی پا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان گذاشته و در 3 فصل اخیر اما نتوانسته از دور یک چهارم بیشتر برود.

- پاریسی‌ها برای اولین و آخرین مرتبه در 25 سال پیش تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند ولی در آن مرحله (1995) میلان این تیم را حذف کرد.

- پاریسی‌ها این فصل جام‌های فرانسه را از آن خود کردند. این تیم در 4 رقابت (لیگ یک، جام‌حذفی، جام‌اتحادیه و سوپرجام) به قهرمانی رسیدند و به دنبال 5 گانه فصل شان و بزرگترین افتخار تاریخ شان هستند.

- پی‌اس‌جی در 6 بازی از 8 دیدار قبلی در لیگ قهرمانان کلین‌شیت کرده است.

- طبیعتاً این نخستین حضور آتالانتا در دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست، زیرا این تیم اولین فصل حضورش در این لیگ بزرگ قاره سبز را تجربه می‌کند.

- لادِئا (الهه) با 98 گل زده در سری آ فصل را به پایان برد و نکته جالب این‌که تیم ایتالیایی در کل مرحله گروهی 8 گل زده و طی دو دیدار رفت و برگشت توانستند والنسیا را 8شت تایی کنند.

- جالب است آتالانتا از مرحله گروهی با تفاضل گل 4 - صعود کرد یعنی در میان تیم‌های صعودکننده بدترین عمل‌کرد را داشته است. تیم‌هایی مثل ردبول، اینتر، بنفیکا، زنیت و آژاکس با عملکرد بهتری نسبت به آنها از صعود بازماندند.

- آتالانتا ۴ بازی اولش در لیگ قهرمانان را نبرد اما ۴ بازی آخر را با برد و ۱۳ گل زده پشت‌سر گذاشته است.

- یوسیپ ایلیچیچ با 21 گل زده بهترین گل‌زن این فصل آتالانتا بوده که به‌دلیل مشکلات شخصی بعید است در این بازی مهم حاضر شود.

- این برای اولین بار است که مراحل حذفی لیگ قهرمانان به صورت تک‌بازی برگزار می‌شود.

 

مصدومان و محرومان

خوزه لوئیز پالومینو و پیرلوئیجی گولینی به طور قطعی نمی‌توانند امشب برای آتالانتا بازی کنند. احتمالاً یوسیپ ایلیچیچ هم به این جمع اضافه خواهد شد.

آنخل دی‌ماریا به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی امشب حضور یابد. مارکو وراتی و لاوین کورزاوا هم مصدوم هستند. کیلیان امباپه مهاجم بزرگ‌نام پی‌اس‌جی بهبود یافته اما به احتمال زیاد نمی‌تواند از ابتدا به میدان برود.

 

ترکیب احتمالی دو تیم

پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، کرر، سیلوا، کیمپمبه، برنات، گِیه، مارکینیوس، اِررا، سارابیا، نیمار و ایکاردی

آتالانتا: اسپورتیلو، جیمسیتی، کالدارا، تولوی، کاستانیه، دِرون، فرئولر، گوسنس، پاشالیچ، گومس و زاپاتا

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала