Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اوزیل: جهان این را بداند که جان مسلمانان هم مهم است

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر مسوت اوزیل
مسوت اوزیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره مسلمان باشگاه فوتبال آرسنال می‌گوید از واکنش آرسنال به آزار و اذیت مسلمان اویغور ناراحت است و شعار " جان مسلمانان مهم است" را برای دنیا مهم می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، ستاره مسلمان توپچی‌های لندن می‌گوید از واکنش آرسنال به اظهارنظرهای او درباره سرکوب مسلمانان اویغور در چین ناراحت است. اوزیل با اشاره به این که او چندی پیش علیه آنچه سرکوب مسلمانان اویغور توسط دولت چین می‌خواند اعتراض کرد.

مسوت اوزیل - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
دیدار اوزیل با سرمربی باشاک شهیر؛ جدایی در راه است

باشگاه لندنی اما از اظهارات او نه تنها حمایت نکرد بلکه خود را کنار کشیده و گفت نمی‌تواند درباره مسائل سیاسی اظهارنظر کند چرا که فوتبال و سیاست را از هم جدا می‌داند. اوزیل در صحبت تازه‌ای در این خصوص اظهار داشت:«همه انسانها برابر هستند. مهم نیست رنگ پوست شما یا مذهب تان چیست. چه مسلمان باشید یا مسیحی یا یهودی، چه سفید باشید چه سیاه یا هر رنگ دیگری‌، همه ما یکی هستیم.»

او در ادامه اظهار داشت:«حرف‌های من علیه مردم چین نبود. علیه کسانی بود که با مسلمانان اویغور اینطور رفتار می کنند و هیچکس هم به آنها کمک نمی کند حتی کشورهای اسلامی. ای کاش مردم همان اعتراضی که بابت قتل جرج فلوید در آمریکا نشان دادند را در این مورد هم نشان می دادند. آرسنال بازیکنان و هواداران مسلمان زیادی دارد و این خیلی مهم است که دنیا بگوید جان مسلمانها هم مهم است"»

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала