بیست کشور خواهان واکسن روسی شده اند

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن ضد ویروس کرونا
واکسن ضد ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه از ابراز علاقه بیش از 20 کشور به واکسن روسی کرونا خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت، مسکو با سازمان صحت جهانی در مورد استفاده از واکسن روسی ویروس کرونا در تماس نزدیک است و بیش از 20 کشور تاکنون نسبت به آن علاقمندی نشان داده اند.

شیوه کارکرد واکسن روسی در برابر ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
شیوه کارکرد واکسن روسی در برابر ویروس کرونا 

ماریا زاخارووا در جمع خبرنگاران گفت: "ما در رابطه با توسعه و استفاده آتی از واكسن کووید- 19 با سازمان صحت جهانی در تماس نزدیک هستیم. همانطور که می دانید، نخستین واکسن کووید- 19 جهان که توسط دانشمندان روسی ساخته شده است، در روسیه به ثبت رسیده است. می خواهم بگویم که بیش از 20 کشور تاکنون به آن علاقمندی نشان داده اند."

نخستین واکسن ضد ویروس کرونا در جهان را به ثبت رسانده و تولید آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و این نشان دهنده پایان احتمالی این بیماری همه گیر جهانی است. تولید نخستین دوزهای واکسن ضد کووید-19 در حال حاضر در کارخانه دارویی بنوفارم شرکت ای اف کا سیستم آغاز شده است. پیش بینی می شود، که این کارخانه توان تولید تا 1.5 میلیون دوز در سال را داشته باشد.

همچنان پیش بینی شده است، که در کل کارخانه ها تولید واکسن اسپوتنیک وی در 12 ماه نخست به 500 میلیون دوز برسد. ویدیویی که در کارخانه بنوفارم از تولید واکسن ضد کرونا فیلمبرداری شده است، نشان می دهد که چگونه نخستین دسته از واکسن ها ممکن است جزر و مدی را در مبارزه جهانی در برابر ویروس همه گیر کرونا به میان خواهد آورد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала